Pēdējo 14 gadu laikā čehu alus cena pudelēs ir palielinājusies par 45%, bet izlejamā alus cena – par 160%. Tādi ir laikraksta MF DNES pētījuma rezultāti, kur tika salīdzinātas pudeļu un izlejamā alus cenas kopš 1994. gada, informē "Travelnews".

Galvenais iemesls šādai cenu atšķirībai ir saistīts ar lielo tirdzniecības tīklu konkurenci, kuri cenšas noturēt alus pudeļu cenu viszemākajā līmenī. Tas arī nozīmē, ka alus darītājiem ienākumi no alus pārdošanas pudelēs ir ļoti minimāli.

Kā atzīst čehu alus darītāju arodbiedrības vadītājs Jans Veselijs, tad ienākumi no alus tiek panākti tikai no speciālām un izturētām alus šķirnēm. Tajā pašā laikā tas īpaši nav ietekmējis pašas populārākās alus šķirnes cenu valstī. Ja 1997. gadā par vidējo mēneša algu varēja iegādāties 1172 izlejamā alus kausus, tad tagad attiecīgi var nopirkt pat par astoņiem alus kausiem vairāk.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!