Foto: Reuters/Scanpix

Itālijas piekrastē janvārī avarējušā kruīzu kuģa "Costa Concordia" "melnā kaste" nav reģistrējusi avāriju, jo katastrofas brīdī nav darbojusies, vēsta ārvalstu mediji.

Speciālisti, kas analizē kuģa avārijas iemeslus, nevarēs restaurēt pilnīgu katastrofas naktī notikušā atspoguļojumu, jo  "melnā kaste" nav darbojusies, vēsta aģentūra "RIA Novosti", atsaucoties uz laikrakstu "Corriere della Serra".

Par to, ka "melnā kaste" sabojājusies jau 9. janvārī, liecina sarakste starp kuģa īpašniekkompāniju "Costa Crociere" un servisa kompāniju. Salabot to bijis paredzēts 14. janvārī Savonas ostā.

Turklāt uz kuģa nav darbojušās arī citas iekārtas. Avārijas brīdī uz "Costa Concordia" nav aizvērušās ūdensnecaurlaidīgās starpsienas. Laikraksts norāda, ka saskaņā ar kuģniecības noteikumiem, kuģis nedrīskt pacelt enkuru, ja nedarbojas tā vadības un drošības ierīces.

Itālijas patērētāju aizsardzības biedrība "Codacons", kura aizstāv virknes pasažieru intereses, jau iesniegusi prasību prokuratūrā vēlreiz pārbaudīt uz kuģa uzstādītās "Martec" sistēmas, kuras regulē arī kuģa elektroapgādi, kuras darbības traucējumi varēja izraisīt vairāku pasažieru nāvi.

Jau vēstīts, ka Itālijas kuģniecības kompānijas " Costa Crociere" kuģis " Costa Concordia" ar 4229 cilvēkiem 13.janvārī uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā pie Džiljo salas Toskānas reģionā. Avārijā gāja bojā 32 cilvēki.

Par notikušo tiesas priekšā stājās kapteinis Frančesko Skettino un vēl septiņi kuģa ekipāžas un kuģa operatora kompānijas vadības locekļi. Viņus apsūdz noziedzīgā nolaidībā, neplānotā slepkavībā un kuģa nogremdēšanā, Nākamā tiesas sēde plānota 21.jūlijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!