Nacionālās transporta drošības komitejas ziņojumā norādīts, ka Kenedijam sākusies "telpiska dezorientācija", ko izraisījusi vestibulārā aparāta nespēja pareizi novērtēt lidojuma situāciju brīdī, kad ar redzi orientēties vairs nav bijis iespējams. Faktiski tas nozīmē, ka nepieredzējuši piloti tumsā vairs neatšķir, kur ir augša un kur - apakša. Kenedijam neesot bijis pietiekamas pieredzes vadīt lidaparātu tikai pēc mērinstrumentu rādītājiem.
Kenedija pilotētā lidmašīna iegāzās jūrā pērnā gada 16.jūlija vēlā vakarā. Radara uzņēmumi rāda, ka lidaparāts pirms avārijas virzījies pa haotisku trajektoriju, kas liecina par pilota dezorientāciju. Īsi pirms nolaišanās lidaparāts veicis vairākus līkločus, strauji pagriezies un palielinājis augstumu un tad pēkšņi strauji laidies lejup, līdz ietriecies ūdenī.
Pētījums arī apliecinājis, ka nelielā vienmotora lidmašīna, ar ko lidoja bojāgājušie, bijusi tehniskā kārtībā un laika apstākļi bijuši labi. Tālab oficiāli atzītais negadījuma iemesls ir "pilota kļūda". Šāds atzinums izraisījis preses spekulācijas, ka bojāgājušo Kenedija dzīvesbiedres Karolīnas Besetas Kenedijas un viņas māsas Lorēnas Besetas vecāki varētu iesniegt tiesas prasību pret Kenedijiem. Pagaidām šādas baumas nav apstiprinātas.