Eiropas aviobūves kompānija EADS pēc "Concorde" lidmašīnu darbības pārtraukšanas apsver iespēju būvēt jaunu virsskaņas lidmašīnu sadarbībā ar Japānas partneriem.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Pēc kompānijas izpilddirektora Filipa Kamī vārdiem, jaunā lidmašīna varēs pārvietoties ar divreiz lielāku ātrumu nekā "Concorde", kas nozīmē, ka tā no Parīzes līdz Japānai varētu aizlidot divu stundu laikā. EADS pagaidām nav nosaukusi konkrētus jauno lidaparātu būves termiņus.

Jaunā lidmašīna bez nosēšanās spēs veikt 7000 jūdzes un varēs uzņemt 300 pasažierus - divas reizes vairāk nekā "Concorde". Tiek ziņots arī, ka jaunā gaisa transporta radītais trokšņa līmenis būs mazāks nekā "Concorde", kura dēļ šo lidmašīnu atsevišķos maršrutos nevarēja izmantot.

"Concorde" savu pēdējo lidojumu veica 23.oktobrī "British Airways" reisā no Londonas uz Ņujorku. "Air France" šo lidmašīnu pārtrauca izmantot jau maijā. Pēc 27 gadiem aviokompānijas nolēma pārtraukt šā lidaparāta izmantošanu, jo tas vairs nebija rentabls.

Pēc traģiskās "Concorde" aviokatastrofas Parīzē 2000.gada jūlijā, kad bojā gāja 113 cilvēki, un pasaules aviopārvadājumu krīzes dēļ ievērojami kritās biļešu pārdošanas apjomi un "Concorde" reisi bija pustukši, savukārt lidmašīnu uzturēšanas izdevumi arvien palielinājās.

EADS ir lielākā aviobūves kompānija Eiropā un otrā lielākā pasaulē. EADS nodarbina vairāk nekā 100 000 cilvēku 70 ražotnēs visā pasaulē. Uzņēmuma galvenā biznesa vienība ir "Airbus", un tās akcijas tiek tirgotas Francijas, Vācijas un Spānijas fondu biržās.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form