Foto: AP/Scanpix

Lidsabiedrības "EgyptAir" lidmašīnā īsi pirms pazušanas no radaru ekrāniem nostrādājis trauksmes signāls par ugunsgrēku uz klāja, ziņo britu raidsabiedrība "Sky News".

Medija rīcībā nonākuši aviācijas dati, ka "EgyptAir" pasažieru lidmašīna "Airbus" A320 pirms pazušanas no radaru ekrāniem, iespējams, piedzīvojusi ugunsgrēku, jo dati uzrāda, ka lidmašīnā nostrādājis trauksmes signāls par ugunsgrēku uz klāja.

Kā vēsta CNN, atsaucoties uz aviācijas ekspertiem, brīdinājums par dūmiem ne vienmēr nozīmē to, ka izcēlies ugunsgrēks. Tāpat to ne vienmēr zina arī paši piloti, jo, kā atzīmē CNN, datoru sistēmas automātiski nosūta trauksmes signālu sistēmai ACARS.

Brīdinājuma īsziņas par ugunsgrēku automātiski nosūtījušas "Airbus" A320 datoru sistēmas. Tajās norādīts, ka dūmi izcēlušies netālu no pilotu kabīnes, ziņo "Sky News". Tāpat lidmašīnas sistēmas identificējušas, ka lidmašīnai kritiskā stāvoklī bijusi pati kontrole un datori.

Šo informāciju apstiprinājušas arī Francijas varas iestādes, kas izmeklē lidmašīnas katastrofu.

Mājaslapa "Aviation Herald", kurā tiek ziņota un apkopota informācija par lidmašīnu negadījumiem un incidentiem, vēsta, ka nostrādājuši arī lidmašīnā esošie logu sensori."Tie uzrādīja, ka uz lidmašīnas klāja temperatūra pārsniegusi pieļaujamo normu," sacījis "Aviation Herald' pārstāvis Saimons Hradeckis.

"Tieši lidmašīnas labajā pusē logi palikuši pārāk karsti. Tas vien apstiprina iemeslus, kāpēc piloti savā starpā diskutējuši un fokusējušies tieši uz lidmašīnas labo pusi," uzver Hradeckis. Viņš norāda, ka tieši pēc tam pienācis brīdinājums par trauksmi. Kā norāda Hradeckis, nostrādājis tieši labierīcībās esošais trauksmes signāls par dūmiem. Tiesa, precīzāki dati pagaidām nav zināmi.

Tāpat eksperti pieļauj, ka labierīcības bijušas dūmu sākotnējais izcelšanās iemesls, jo pilotu kabīnēs strauji nākuši signāli, ka visa elektrotehnika un datori bijuši ar dūmiem. Divas minūtes pēc tam nostrādājis arī lidmašīnas labajā pusē esošais logu sensors.

Eksperti norāda, ka precīzākas atbildes un apstiprinājumu par dūmu trauksmes signāliem viņi gūs tad, kad tiks atrasta lidmašīnas melnā kaste.

"Pagaidām šie dati, kas tika iegūti no sistēmas ACARS, pagaidām mums neko īsti pateikt nevar. Mēs nevaram apgalvot, ka tas ir sprādziens, ko radījusi bumba, vai arī kāds mehānisks bojājums. Protams, šie iegūtie dati tikai sašaurina lidmašīnas katastrofas izcelšanās iemeslus," CNN sacījis aviācijas analītiķis Ričards Kvests.

Vēstīts, ka piektdien Vidusjūrā atrastas lidsabiedrības "EgyptAir" pazudušās lidmašīnas atlūzas, ziņo britu raidsabiedrība BBC. Atlūzu atrašanu apstiprinājuši Ēģiptes bruņotie spēki un "EgyptAir" aviokompānija.

Avarējušās lidmašīnas atliekas atrastas aptuveni 290 kilometrus no Aleksandrijas Ēģiptē, tāpat ūdenī atrastas pasažieru mantas.

Atrastas arī dažu cilvēku mirstīgās atliekas. Kā norāda amatpersonas, tehniskie palīdzības kuģi cenšas atrast lidmašīnas melno kasti.

Kā ziņots, naktī uz ceturtdienu Vidusjūrā iekritusi kompānijas "EgyptAir" pasažieru lidmašīna "Airbus" A320, kas bija ceļā no Francijas galvaspilsētas Parīzes uz Ēģiptes galvaspilsētu Kairu.

Ēģipte vadīs avarējušas lidmašīnas izmeklēšanu, sadarbībā ar Franciju, atsaucoties uz Ēģiptes Gaisa negadījumu aģentūras vadītāja Aimana al Mokadema pausto, vēsta ziņu aģentūra "Reuters".

Lidaparāts no radariem pazudis plkst. 2.39.40 pēc Kairas laika. Pazušanas brīdī lidmašīna atradusies 16 kilometrus dziļi Ēģiptes gaisa telpā un tajā bijuši 56 pasažieri un 10 apkalpes locekļi.

Lai gan lidmašīnas avārijas iemesls vēl nav zināms, amatpersonas norādījušas, ka, visticamāk, katastrofu izraisījuši teroristi, nevis tehniska kļūme. Lidmašīnas pazušana, neraidot briesmu signālu, vedina domāt, ka notikušajā vainojami teroristi, vai arī atgadījies, kas negaidīts un notikumi risinājušies ļoti strauji, atsaucoties uz Grieķijas aviācijas amatpersonu pausto, vēsta raidsabiedrība BBC.

Ceturtdien uz vietu, kur pēdējo reizi bijuši satelīta kontakti ar lidaparātu, meklēšanas darbu veikšanai nosūtīti kuģi un lidmašīnas. Lidmašīna nav sūtījusi briesmu signālus un dažas minūtes pirms pazušanas no radariem, kontaktējoties ar Grieķijas gaisa kontroles dienestu, pilots par tehniskām ķibelēm nav ziņojis.

Grieķijas aizsardzības ministrs paziņoja, ka lidmašīna pirms izgaišanas no radariem veikusi straujus pagriezienus un krasi zaudējusi augstumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!