Franču valsts dzelzceļš SNCF atlīdzina 30% biļetes cenas, ja tālbraucēju vilciens kavējas ilgāk par pusstundu. 2003. gadā SNCF vilcieni 91,2% gadījumu nav kavējuši ilgāk par 10 minūtēm. 2002. gadā šis rezultāts bija labāks, jo sasniedza 92,4%.
Austrijā ÖBB vilcienu punktualitāte sasniedz tikai 85% gadījumu. Līdzīgi dati ir arī Vācijas dzelzceļam Deutsche Bahn, kurš kompensācijas mehānismu plāno ieviest ar šī gada 1. oktobri. Vilcienu kavēšanās gadījumā pasažieri saņems atlīdzību 20% apmērā, ja ceļā būs pavadīta vairāk kā viena stunda virs plānotā.
Zviedrija valsts dzelzceļa kompānija SJ – Statens Järnvägar ir ieviesusi, sākot no šī gada 15. janvāra, kompensācijas mehānismu vilciena pasažieriem. Ceļotājiem braukšanas biļete tiks iemainīta pret īpašu talonu, kuru varēs izmantot kā apmaksu, pērkot nākošo braukšanas biļeti. Pēc uzņēmuma ekonomistu pašreizējiem aprēķiniem, šīs kompensācijas mehānisms var prasīt no kompānijas SJ kases aptuveni 30 miljonus zviedru kronu (~ 4,1 miljons ASV dolāru) gadā. Kā viens no sliktākajiem vilcienu satiksmes piemēriem ir privatizētais britu dzelzceļš, kur pasažieriem biežos vilcienu kavējumus neatlīdzina. Dzelzceļa signālierīces un sliežu pārvadi ir stipri nolietotas, kas rada satiksmes traucējumus pat rudens lapu krišanas laikā, vasaras karstumā un sniega apstākļos.
ES Komisija strādā pašlaik pie vienotas kompensācijas mehānisma pasažieru vilcienu satiksmē. Tiek plānots dažādu pakāpju kompensācijas – no dzēriena līdz brīvbiļetei.