Foto: Europa.eu

Eiropas Parlaments (EP) 8.jūnijā atbalstīja stingrākus CO2 emisiju standartus jauniem vieglajiem pasažieru un kravas autombiļiem, pieņemot nostāju par daļu no tiesību aktiem “Fit for 55”, portālu “Delfi” informēja EP preses sekretārs Latvijā Jānis Krastiņš.

Plenārsēdes balsojumā Eiropas Parlamenta deputāti pieņēma nostāju par jauniem noteikumiem, ar kuriem paredzēts mainīt CO2 emisiju standartus jauniem automobiļiem un mikroautobusiem.

Pieņemtajā tekstā, kas ir Parlamenta nostāja sarunās ar dalībvalstīm, EP deputāti atbalsta Komisijas priekšlikumu līdz 2035. gadam panākt bezemisiju mobilitāti uz ES autoceļiem, samazinot visa ES autoparka jaunu vieglo pasažieru un kravas automobiļu radītās emisijas par 100 % salīdzinājumā ar 2021. gadu. Starpposma emisiju samazināšanas mērķi 2030. gadam būtu 55 % vieglajiem automobiļiem un 50 % mikroautobusiem.

"Vērienīgā oglekļa dioksīda emisijas standartu pārskatīšana ir būtiska mūsu klimata mērķu sasniegšanai. Ar šiem standartiem mēs radīsim skaidrību autobūves nozarei un veicināsim inovācijas un investīcijas. Turklāt bez-izmešu automobiļu iegāde un braukšana ar tiem kļūs lētāka patērētājiem," plenārsēdē sacīja referents Jans Huitema.

Eiropas Parlamenta deputāti nu ir gatavi sākt sarunas ar ES dalībvalstīm par galīgo tiesību aktu redakciju.

Komisija 2021. gada 14. jūlijā kā daļu no tiesību aktu kopuma "Fit 55" iesniedza priekšlikumu par CO2 emisiju standartu pārskatīšanu vieglajiem pasažieru un kravas automobiļiem. Priekšlikuma mērķis ir palīdzēt sasniegt 2030. un 2050. gadam izvirzītos klimata mērķus, nodrošināt bezemisijas transportlīdzekļu plašāku ieviešanu, vienlaikus sniedzot ieguvumu sabiedrībai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!