Gandrīz pusē no visu avāriju skaita katastrofas cēloņi bija dažādi faktori, kuri novērsuši vadītāja uzmanību. Nepilnos 20 procentos gadījumu automašīnas vadītāja uzmanību liktenīgi novērsa kaut kas ārpus auto, piemēram, reklāmas plakāti, zīmes, citi cilvēki vai citas katastrofas. Taču nepilnos 19 procentos gadījumu uzmanību novērsa ēdamais vai dzeramais - piemēram, kāds vīrietis Ziemeļkarolīnā ietriecās elektrības stabā, kad mēģināja salonā noķert krītošo dzēriena trauku.
Tikai 1,5 procentos gadījumu avārijas cēlonis bija mobila telefona lietošana, kas novērsusi vadītāja uzmanību. Apmēram 1,4 procentos gadījumu vainīgs bijis dators.
Vairāk nekā 11 procentos gadījumu avārijas notikušas, vadītājiem rīkojoties ar automašīnas radio vai kompaktdisku atskaņotājiem. 9,4 procentos gadījumu uzmanību novērsuši automašīnas pasažieri, ieskaitot raudošus bērnus.