Foto: EPA/Scanpix/LETA

ASV bāzētā kompānija "Facebook" ceturtdien paziņoja, ka pirmajā gada ceturksnī dzēsusi vairāk nekā 2,19 miljardus profilu no tās pārvaldītā soctīkla, kas ir ārkārtīgi liels skaits pat tai, vēsta "Vice".

Kompānija tās "Komūnas standartu ieviešanas ziņojumā" vēsta, ka viltus profilus un saturu kontrolē daudz aktīvāk, un automatizēti algoritmi vairumu kaitnieciskās informācijas izķer pirms to redz lietotāji. Vairums kaitniecisko profilu ir tā dēvētie spameri, kas lielu daudzumu ziņu publicē īsā laikā. Tādi joprojām esot aptuveni 5% "Facebook" profilu.

Ziņojumā minēts, ka automātiskie rīki un moderatori kopumā izdzēsuši aptuveni 33,6 miljonus ziņojumu, kas satur vardarbību un cita veida neatļautu saturu, kā arī ap 6,4 miljoniem teroristu propagandas ziņojumu.

"Nav iespējams uzbūvēt vienu sistēmu, kas strādātu visos gadījumos un izķertu visu," pēc ziņojuma publicēšanas žurnālistiem norādījis kompānijas izveidotājs un vadītājs Marks Zakerbergs, "sistēma nav perfekta. Ikreiz, kad tiek novilkta robeža tam, kāds saturs nav pieejams, būs cilvēki, kas uzskatīs, ka tā nav iezīmēta pareizi."

Problēmu apjoms sociālajā tīklā, kurā aktīvais ikmēneša lietotāju skaits tiek lēsts ap 2,38 miljardiem, ir ārkārtīgi liels. Pirmajā ceturksnī slēgto profilu skaits ir gandrīz par miljardu lielāks nekā pēdējā pērnā gada ceturksnī. "Tas dod izpratni par progresu, kā arī par to, cik daudz darāmā vēl palicis," norādījis Zakerbergs.

Tikmēr "Facebook" turpina saņemt kritiku par sabiedrībai nezināmajiem principiem, kādā tā regulē lietotāju saturu. Arī soctīkla jaunā stratēģija, netieši veicinot nelielu, slēgtu sociālo grupu veidošanos, raisījusi bažas par aizvien ierobežotāku satura kontroli no malas, piemēram, lai konstatētu ieroču vai narkotiku tirdzniecību.

Zakerbergs arī kārtējo reizi noraidījis politiķu un pat agrāko biznesa partneru ieteikumus "Facebook" sadalīt, skaidrojot, ka 3,7 miljardus ASV dolāru sociālā tīkla attīrīšanai no nevēlama satura tas spējot šogad atvēlēt tikai uzņēmuma izmēra dēļ. Viņš atzīmējis, ka šī summa ir lielāka pat par citas globāli ietekmīgas sociālās platformas "Twitter" gada ienākumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!