Igaunijas Gaisa satiksmes departaments ir atcēlis lidmašīnu "An-28" lidojumus pēc šī tipa lidmašīnas katastrofas, kura pirmdien notika Tallinā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Departamenta pārstāvis paziņoja, ka "An-28" izmantošana tiks atsākta tikai pēc rūpīgas to tehniskā stāvokļa pārbaudes. Departamenta vadība otrdien tiksies ar katastrofu cietušās lidmašīnas īpašnieces - Igaunijas aviosabiedrības "Enimex" - pārstāvjiem un izlems, vai saglabāt licenci šai firmai.

"An-28" nogāzās ap pulksten 20 neilgi pēc pacelšanās gaisā. Katastrofā gāja bojā apkalpes komandieris un otrais pilots, bet lidmašīnas mehāniķis guva vidēji smagas traumas.

40 gadus vecais otrais pilots Vladimirs Goreļiks zaudēja dzīvību notikuma vietā, un pēc kāda laika no gūtajām traumām nomira 45 gadus vecais apkalpes komandieris Aleksandrs Verbenko. 37 gadus vecais mehāniķis Sergejs Rokovskis, kurš avārijas brīdī bija lidmašīnas salonā un pēc tās sūdzējās par krūšu un kaulu sāpēm, tika aizvests uz Ziemeļigaunijas slimnīcu Tallinā.

Lidmašīna ar kurjerpasta kompānijas "World Wide Express" kravu izlidoja no Tallinas uz Helsinkiem, bet nogāzās kilometru no Tallinas lidostas ēkas un 100 metrus no lidlauka nožogojuma meža masīvā ar priekšgalu uz leju. Pilotu kabīne tika sadragāta triecienā pret zemi, bet astes daļa iestrēga koku zaros. Labais spārns krītot atlūza no fizelāžas.

"Šī tipa lidmašīnas paceļas gaisā asā leņķī, un, ja pacelšanās laikā pēkšņi nedarbojas labais vai kreisais motors, tad apkalpei jādarbojas automātiski," BNS pavēstīja kāds pilots amatieris, kurš orientējas aviācijā. "Acīmredzot "An-28" pacelšanās laikā sasvērās un, kad labais dzinējs noslāpa, kreisais dzinējs pasvieda lidmašīnu uz leju," viņš piebilda.

Pilots amatieris sacīja, ka lidmašīna pacelšanās laikā var būt zaudējusi ātrumu. "Ja es būtu šādā situācijā ar vienu noslāpušu dzinēju, tad es piedotu gāzi otram motoram, bet piloti acīmredzot nepaspēja to izdarīt," viņš piebilda.

Šāda paša tipa aviokompānijai "Enimex" piederoša lidmašīna, pārvadājot pasažierus, avarēja Hijumā salā 2001.gadā. Toreiz lidmašīna cieta katastrofu, nolaižoties Hījumā salas lidostā 2001.gada 23.novembrī. No 17 cilvēkiem, kuri atradās lidmašīnā, viens gāja bojā notikuma vietā, vēl viens mira slimnīcā, bet septiņi guva dažāda smaguma traumas.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form