Krievija gatava atteikties no Baltijas valstu ostām un izmantot savējās ostas, paziņoja Krievijas pirmais vicepremjers Sergejs Ivanovs.
"Savu ostu attīstīšana Baltijas jūras krastā ir Krievijai būtisks ekonomisks mērķis. Līdz ar to mēs aizvien mazāk un mazāk savu produkciju nosūtīsim caur Baltijas valstu ostām un aizvien vairāk noslogosim mūsu ostas, palielināsim nodokļus, maksāsim algu mūsu, nevis ārvalstu pilsoņiem," apmeklējot Primorskas ostu Ļeņingradas apgabalā sacīja Ivanovs.

Viņš norādīja, ka Primoskas un Visockas ostas Baltijas jūras krastā ir aprīkotas ar vismodernāko aprīkojumu un tām ir liels attīstības potenciāls.

Viņš atgādināja, ka 2001.gadā Primorskā pārkrauti 17 miljoni tonnu naftas produktu, bet 2006.gadā jau 70 miljoni tonnu. Ostas jauda ļauj pārkraut 120-130 miljonus tonnu naftas produktu gadā.

Ivanovs arī paziņoja, ka "ir ļoti reāli pietiekami īsā laikā" realizēt Baltijas cauruļvadu sistēmas otro projektu (BTS-2), kas ļaus palielināt naftas eksporta apjomu.

Pēc Padomju Savienības sabrukuma Krievija zaudēja daudzas ostas, kā rezultātā valstī radās ļoti smaga situācija, taču jau tagad Krievijas ostu kravu apgrozījums pārsniedz padomju laiku līmeni, sacīja Ivanovs.

Krievijas valdība arī izstrādā plānu, lai līdz Primorskas ostai izbūvētu kravas un pasažieru vilcienu līniju, neskarot galveno dzelzceļa maģistrāli Sanktpēterburga-Helsinki. Vienlaicīgi tiek apsvērts projekts par saspiestās gāzes rūpnīcas būvēšanu Primorskā, kas ļautu ar kuģiem pārvadāt gāzi.

Ivanovs kopā ar Krievijas transporta ministru Igoru Ļevitinu, Ļeņingradas apgabala gubernatoru Valēriju Serdjukovu un kompānijas "Transņeftj" vadītāju Semenu Vainštoku svētdien apskatīja Primorskas ostu, kas ir Baltijas cauruļvadu sistēmas (BTS) galapunkts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!