Foto: EPA/LETA
Amerikāņu uzņēmums "Halliburton" Meksikas līcī nogrimušās naftas platformas "Deepwater Horizon" būvniecībā izmantojis nekvalitatīvu cementu, vēsta aģentūra "Bloomberg".

Gan "Halliburton", gan platformas īrnieks - britu naftas gigants "British Petroleum" (BP) - par šo "brāķi" zinājuši, taču neko nav pasākuši.

Pie šāda secinājuma nonāca ASV prezidenta Baraka Obamas izveidotā neatkarīgā komisija dabas katastrofu izraisījušās avārijas izmeklēšanai.

Avarējusī platforma piederēja Šveices uzņēmumam "TransOcean". Amerikāņu korporācija "Halliburton" platformu sagatavojusi darbam. Avārijas brīdī "Deepwater Horizon" pārvaldīja BP.

Komisija uzskata, ka "Halliburton" zināja par būvniecības materiāla defektiem. Trīs pārbaudes "brāķi" apstiprināja. BP šo informāciju saņēma martā. Taču nekādas darbības nesekoja.

Nekvalitatīvais cements var būt viens no galvenajiem katastrofas cēloņiem.

Tikmēr BP septembrī publicēja savu atskaiti par avārijas izmeklēšanu, kurā konstatēts, ka sprādzienu izraisīja gan cilvēciskais faktors, tostarp nepareizi darbinieku lēmumi, gan tehniskās kļūmes un naftas platformas konstrukcijas trūkumi.

Kā vēstīts, eksplozijā uz BP īrētās dziļurbuma platformas 20. aprīlī gāja bojā 11 strādnieki. Divas dienas pēc sprādziena naftas ieguves platforma nogrima Meksikas līcī. Nafta sāka izplūst Meksikas līča ūdeņos, izraisot ekoloģisko katastrofu.

Pēc vairākām neveiksmēm naftas noplūdi no avarējušā urbuma tomēr izdevies apturēt 15. jūlijā. Taču 87 dienu laikā kopš avārijas brīža Meksikas līča ūdeņos nonāca 4,9 miljoni barelu naftas.

BP oficiāli paziņojis par vadības maiņu - 1.oktobrī uzņēmuma izpilddirektors Tonijs Heivords atstāja amatu. Viņa vietā stāsies Roberts Dadlijs, kurš vada naftas noplūdes seku likvidāciju Meksikas līcī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!