Japānā ir uzbūvēts pasaulē pirmais kravas kuģis, kura dzinēju sistēmu daļēji darbina saules enerģija, un tas piektdien devās pirmajā braucienā no kuģubūvētavas Kobes pilsētā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Kuģi "Auriga Leader" izstrādāja Japānas lielākā kuģnieciba "Nippon Yusen K.K." un naftas kompānija "Nippon Oil Corp."ar mērķi samazināt degvielas izmaksas un oglekļa emisijas, paziņoja abu firmu amatpersonas.

Kuģis ir apgādāts ar 328 saules enerģijas paneļiem, kas izmaksājuši 150 miljonus jenu (831 tūkstoti latu), un spēj pārvadāt 6400 automobiļus.

Tas sākumā pārvadās automašīnas, kuras Japānas lielākā autobūves kompānija "Toyota Motor Corp." sūta uz ārvalstu tirgiem. Kuģa projekts tapis pirms globālās ekonomikas krīzes, kuras dēļ autobūvnieki bija spiesti krasi samazināt ražošanas apjomus noieta krituma dēļ.

200 metru garais 60 213 reģistra tonnu kuģis ir pirmais lielais kuģis pasaulē, kura dzinējspēku vismaz daļēji nodrošina saules enerģija, kas līdz šim izmantota tikai apgaismošanai un apkalpes dzīvojamo telpu elektroapgādei.

Saules enerģijas sistēma spēj saražot 40 kilovatus, kas sākotnēji veido tikai 0,2 procentus no kuģa dzinēju patērētās enerģijas, bet šo proporciju ir iecerēts palielināt.

Japāna, kurai ir maz dabas resursu, meklē iespējas samazināt savu atkarību no ārzemju naftas.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form