Šā gada pirmajā pusē pasaules jūrās reģistrēti 165 pirātu uzbrukumi kuģiem, turklāt viena ceturtdaļa no tiem notikusi Indonēzijas teritoriālajos ūdeņos, ceturtdien ziņoja Starptautiskais jūras kuģošanas birojs.
Biroja Kualalumpurā bāzētais Pirātisma reģistrācijas centrs savā pusgada ziņojumā norāda, ka Indonēzija joprojām ir pasaules pirātisma "karstais punkts" un tajā notikuši 44 uzbrukumi.

Bangladeša ir otrā visbīstamākā vieta kuģiem ar 15 uzbrukumiem, kurai seko Malakas šaurums ar 14, Malaizija un Indija katra ar 13 un Nigērija ar 6 uzbrukumiem.

Pagājušajā gadā no janvāra līdz jūnijam tika reģistrēts 161 pirātisma incidents, bet visā pagājušajā gadā tādu bija 469 jeb par 56 procentiem vairāk salīdzinājumā ar 1999.gadā reģistrētajiem 300 incidentiem.

Kā galvenos pirātisma izplatīšanās cēloņus Āzijas dienvidaustrumos birojs min Indonēzijas politiskās, sociālās un ekonomiskās likstas, kas novājinājušas patrulēšanu jūras satiksmes ceļos.

"Ir labi zināms, ka uzbrukumi notiek Indonēzijā un to skaits ir palielinājies sakarā ar likumības un kārtības sabrukumu Indonēzijā," teikts ziņojumā.

Birojs aicina Āzijas valstis paplašināt sadarbību cīņā pret pirātismu, norādot, ka reģionālās valdības strīdas par policijas kontroli savos ūdeņos un reizēm aizliedz ārvalstu jūras patruļām vajāt bēgošos pirātus.

Birojs iesaka kuģiem nenoenkuroties Malakas jūras šaurumā pie Indonēzijas krastiem, kā īpaši bīstamu minot Ačehas piekrasti Sumatras salā.

Ziņojumā teikts, ka no šā gada pirmajā pusē reģistrētajiem 165 incidentiem 12 bijuši nolaupīšana, 106 pirātu uzbrukumi un 41 uzbrukuma mēģinājums.

Reģistrēti arī 175 vardarbības akti pret apkalpju locekļiem, kuros trīs apkalpes locekļi nogalināti un 120 sagūstīti kā ķīlnieki un vēlāk atbrīvoti.

Lielākā daļa uzbrukumu rīkoti pret konteinerpārvadātājiem, sauskravas kuģiem un naftas tankkuģiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!