Ķīnas valdība visā valstī izdala miljoniem pārtikas, iepirkšanās un kinoteātru kuponus, tādējādi cenšoties valstī stimulēt iedzīvotāju tēriņus.

Ķīnas iedzīvotāji ir vieni no apņēmīgākajiem taupītājiem pasaulē, uzkrājot aptuveni 30% līdz 40% no to pieejamiem ienākumiem.

Čendu pilsēta bija viena no pirmajām, kurā tika izsniegti kuponi, pērnā gada decembrī vairāk nekā 379 000 zemo ienākumu iedzīvotāju piešķirot kuponus gandrīz 39 miljonu juaņu (3,1 miljona latu) apmērā.

Savukārt Handžou pilsētā pagājušajā mēnesī 670 000 iedzīvotāju tika izsniegti kuponi 100 miljonu juaņu (8,1 miljona latu) apmērā, kurus paredzēts izmantot veikalos un izklaides centros.

"Patēriņa kuponi varētu kļūt par ierastu alternatīvu ienākumu nodokļa samazināšanai, kas tikai vairāk mudinātu iedzīvotājus taupīt," norāda "JP Morgan Chase" Ķīnas struktūrvienības analītiķi.

Nabadzīgas ģimenes un pensionāri Handžou pilsētā saņēma desmit 20 juaņu (1,6 latu) vērtus kuponus, bet studenti saņēma piecus 20 juaņu kuponus.

Iedzīvotāji tika mudināti šos kuponus iztērēt trīs mēnešu laikā, jo pēc tam tos varēs izmantot mazāk veikalos.

Tajā pašā laikā daļa uzņēmumu piedāvā papildu atlaides, lai pievilinātu kuponu lietotājus. Piemēram, kinoteātri kuponu lietotājiem biļešu cenas piedāvā par puscenu.

Handžou pilsētas valdība kuponus izsniedz arī blakus esošajām provincēm un pilsētām, tostarp Šanhajai.

Tāpat Handžou valdība apsver iespēju darbiniekiem desmito daļu no algas izmaksāt kuponos.

Valdību centieni palielināt iedzīvotāju tēriņus galvenokārt skaidrojami ar globālo finanšu krīzi, kuras laikā Ķīnas patērētāju uzticība samazinājusies līdz sešu gadu zemākajam līmenim.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!