Britu komēdija par lempīgo kazahu reportieri, seksistu un rasistu Boratu veicinājusi tūrisma industrijas uzplaukumu Kazahstānā, trešdien paziņoja Kazahstānas tūrisma ministrs.
Kazahstānas Tūrisma un sporta ministrijas vadītājs Kenžebajs Satžanovs aģentūrai AFP pavēstīja, ka britu komiķa Sašas Barona Koena radītais varonis ļāvis Kazahstānai izcelties pasaules kartē.

"Tā bija bezmaksas reklāma, un [tagad] daudzi cilvēki vēlas braukt un redzēt mūsu valsti," ministrs paziņoja starptautiskajā tūrisma industrijas gadatirgū "World Travel Market" Londonā.

"[Tūristu skaita] pieaugums nebija tik liels, kā mēs cerējām, tomēr interese bija jūtama," sacīja Satžanovs.

2006.gadā lielus panākumus guvusī komēdija "Borats: Amerikas kultūras mācība par labu lieliskajai Kazahstānai" atainoja Kazahstānu kā valsti, kur cilvēki ir atkarīgi no zirgu urīna un gūst baudu no izvarošanām, incesta un suņu nošaušanas.

Sākotnēji Kazahstānas valdība izteica sašutumu un dusmas par šo filmu, taču vēlāk tās reakcija kļuva pielaidīgāka, jo valstij tika pievērsta liela starptautiskās sabiedrības uzmanība.

"Pirmais iespaids, protams, nebija pozitīvs, tas tāds nevarēja būt, jo [filmā] redzamas daudzas ne tik labas lietas. Taču vēlāk, kad redzējām interesi par mūsu valsti, .. [attieksme] kļuva pozitīva," teica ministrs.

Satžanovs arī norādīja, ka pats Borata lomas atveidotājs vēl nav pieņēmis Kazahstānas ielūgumu un nav to apciemojis.

Tūrisma ministrs informēja, ka globālā finanšu krīze nav ietekmējusi Kazahstānas lielākos tūrisma projektus, gluži pretēji - tūristu skaits valstī šāgada pirmajos sešos mēnešos palielinājies par 13%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!