Krievijas valdība gatavo lēmumu par jauna naftas vada izbūvi naftas produktu transportam no Krievijas vidienes līdz Baltijas jūrai, ziņo Lietuvas aģentūra ELTA, atsaucoties uz Krievijas enerģētikas ministru Vladimiru Staņevu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Pēc ministra teiktā, projekta koordinācija uzticēta kompānijai "Transņefteprodukt", bet naftasvada būvdarbu finansēšanai paredzēts piesaistīt investorus.

"Transņefteprodukt" izmanto daļu Biržu naftasvada, kas pieder pie koncerna "Mažeikiu nafta".

Kā aģentūru ELTA piektdien informēja "Transņefteprodukt" preses dienestā, projekts pagaidām atrodas sagatavošanas stadijā un tā īstenošanas termiņi vēl nav noteikti. Naftas vads tiks būvēts no Ņižņijnovgorodas caur Jaroslavļu, Kižiem uz Primorskas ostu, kas atrodas netālu no Sanktpēterburgas. Nesen līdz turienei jau izbūvēts pirmais Baltijas cauruļvada sistēmas atzarojums, pa kuru uz terminālu tiks sūknēta Krievijas nafta.

Pēc Krievijas amatpersonu vērtējuma, Baltijas valstis, caur kuru teritoriju šobrīd uz Rietumiem tiek transportēta prāva daļa Krievijas naftas, rezultātā cietīs jūtamus zaudējumus.

Kā ziņo Krievijas aģentūras, koncerna "LUKoil" prezidents Vagits Alekperovs šajās dienās izteicis gatavību iesaistīties projektā, ja tajā piedalīsies naftas kompānijas.

Staņevs arī izteicās, ka Maskava apsver iespēju būvēt cauruļvadu naftas produktu transportēšanai dienvidu virzienā - līdz Novorosijskai.

Kā uzskata "Mažeikiu nafta" preses sekretārs Tads Augustausks, koncerna darbības rezultātus šie Krievijas projekti neietekmēs. ""Transņefteprodukt" parakstījis ar mums līgumu, maksā mums noteiktu tarifu par dīzeļdegvielas sūknēšanu uz Ventspili, un vismaz tuvākajā nākotnē mums nedraud nekādas pārmaiņas šajā jomā," izteicās Augustausks.

Primorskas termināls plāno vēl šogad sasniegt 12 miljonu tonnu jaudu. Caur to tiek eksportēta Rietumsibīrijas un Timānas-Pečoru atradņu nafta. Plānots būvēt arī otru atzarojumu, kas ļaus gadā sasniegt 18 miljonu tonnu jaudu. Krievijas amatpersonas plāno tādējādi naftas tranzītu novirzīt apkārt Ukrainas un Baltijas valstu termināliem.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form