Krievija slēdz 'Deutsche Welle' biroju Maskavā
Foto: AFP/Scanpix

Krievija ceturtdien paziņoja, ka slēgs Vācijas sabiedriskās raidorganizācijas "Deutsche Welle" (DW) biroju Maskavā un anulēs visu tā darbinieku akreditāciju.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā pavēstīja Krievijas Ārlietu ministrija, tas ietilpst atbildes pasākumos pret Vācijas medijiem par Krievijas valsts raidsabiedrības RT vācu valodas kanāla translācijas aizliegšanu Vācijā.

Ministrija arī pavēstīja, ka aizliegs DW satelīta un cita veida apraidi.

Tāpat Maskava uzsāks procedūru, lai DW atzītu par "ārvalstu aģentu", pavēstīja ministrija.

Krievija arī izveidos ar RT DE translācijas aizliegšanu saistīto Vācijas valsts un sabiedrisko struktūru pārstāvju sarakstu, kuriem tiks aizliegts iebraukt Krievijā, turklāt saraksts netiks publiskots.

Ministrija norādīja, ka tas ir tikai pirmais atbildes pasākumu posms un par sekojošiem posmiem tiks paziņots.

Vācijas apraides regulators trešdien pavēstīja, ka aizliedz kanāla RT DE translāciju.

Kanāla RT DE translācija tiek "aizliegta, jo tam nav nepieciešamās pārraidīšanas licences", teikts Vācija regulatora apstiprināšanas un pārraudzības komisijas paziņojumā.

Izpildot Vācijas varasiestāžu prasību, RT DE tika bloķēts Eiropas satelīttīklā 22.decembrī - nepilnu nedēļu pēc translācijas uzsākšanas. Tiesa gan, arī pēc tam tas bija pieejams tīmeklī un lietotnē.

Reaģējot uz agrāko lēmumu, RT DE apgalvoja, ka tā darbības apturēšana esot "nelegāla" un īstenota Berlīnes politiskā spiediena rezultātā laikā, kad Vācijas un Krievijas attiecībās bija izveidojusies diplomātiskā spriedze.

Kanāls norādīja, ka tā galvenais birojs atrodas Maskavā, bet tam ir Serbijas licence translācijai kabeļtīklos un no satelīta, kas, kā apgalvoja RT, ļaujot raidīt arī Vācijā.

Regulators savukārt norādīja, ka kanāla operatoram, kas bāzējas Berlīnē, nav "leģitīmas atļaujas no Eiropas tiesību normu viedokļa".

RT sāka darbu 2005.gadā, un laika gaitā raidorganizācija ir paplašinājusies, raidot vairākās valodās, arī angļu, spāņu un arābu.

RT regulāri pārraida ziņas, kas labvēlīgas Krievijas ārpolitikai, un mēdz dramatizēt ziņas no valstīm, kurām ir saspringtas attiecības ar Kremli.

Kanāls iemantojis Kremļa propagandas rupora reputāciju daudzās valstīs, arī ASV, kur tas spiests reģistrēties kā "ārvalstu aģents", un Lielbritānijā, kur varasiestādes draudējušas anulēt translācijas licenci.

Kanāls ir aizliegts vairākās valstīs, arī Latvijā un Lietuvā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Lielbritānijā Ārlietu ministrija ASV Berlīne Eiropa Krievija Maskava RT (Kremļa medijs) Serbija Vācija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form