Krievijas pasažieru lainerim sadalīties gaisā tehnisku iemeslu dēļ ir neiespējami, atsaucoties uz aviokompānijas "Kogalymavia" pārstāvjiem, ziņo Reuters.

Vienlaikus "Kogalymavia" pārstāvji skaidro, ka "vienīgie iespējamie skaidrojumi" nelaimes gadījumam ir "fiziskas vai mehāniskas darbības".

Sestdien, 31. oktobrī, aviokatastrofā Ēģiptes Sīnāja tuksnesī nogāzusies Krievijas aviokompānijas pasažieru lidmašīna. Visi lidmašīnā esošie 224 pasažieri, no kuriem lielākā daļa bijusi Krievijas pilsoņu, gājuši bojā.

Pirmo 140 bojā gājušo mirstīgās atliekas naktī uz pirmdienu nogādātas Krievijā, Sanktpēterburgā, pirmdien ziņo raidsabiedrība BBC. Tikmēr lidmašīnas katastrofas izmeklēšana turpinās.

Svētdien aģentūra TASS vēstīja, ka izvirzītas pirmās versijas par Krievijas pasažieru lidmašīnas "Airbus A-321" katastrofas iemesliem. Lidaparāts gaisā varēja sadalīties divās daļās, jo iekļuva grīstē, kur virpuļveida kustības dēļ arī varēja sadalīties gabalos, atzinis gaisa transporta infrastruktūras attīstības fonda "Партнер гражданской авиации" prezidents un kādreizējās PSRS nopelniem bagātais pilots Oļegs Smirnovs.

Vairāki citi avoti aģentūrai TASS atzinuši, ka lidmašīna varēja aizdegties gaisā. "Termiskie un fiziskie Krievijas ekspertu atrastā lidmašīnas spārna bojājumi liecina par to, ka lidaparāts varēja aizdegties gaisā," aģentūra citē avotus aviācijas nozarē. "Tomēr viennozīmīgi pateikt, ka tieši tas bijis lidmašīnas avārijas iemesls, nav iespējams," TASS citē avotu teikto. Visas iespējamās aizdegšanās versijas tikšot pārbaudītas.

Telekompānijas CNN eksperts Ričards Kvests, savukārt, apgalvojis, ka lidaparāts pirms katastrofas esot pārcietis aerodinamisku norāvi, proti, gaisa plūsmas ātrums zem tā spārniem izrādījies pietiekami zems, lai tas vairs neveidotu paceļošo spēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!