Krievijas dezinformācijas kampaņa skārusi 126 miljonus amerikāņu
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Pēc sociālā tīkla "Facebook" datiem, 2015.-2016. gadā aptuveni 126 miljoni amerikāņu apskatījušies reklāmas un citus priekšvēlēšanu materiālus, kurus sagatavojusi Krievijas "troļļu fabrika", kas sociālajā tīklā veikusi aptuveni 80 000 ierakstu, lai ietekmētu politiskos procesus ASV.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā pavēstīja "Facebook" jurists, šie ieraksti ir tikai maza daļa no kopējās datplūsmas tīklā, aptuveni viens pret 23 000 Tomēr ieraksti parādījušies viltus kontos, kas ir pretrunā "Facebook" politikai, kura nepieļauj šādu praksi.

Vienlaikus "Twitter" atradis 2752 kontus, kas saistīti ar Krieviju. Septembrī "Twitter" bija atradis tikai 201 šāda veida kontu. Visi atrastie 2752 konti šobrīd slēgti.

"Facebook", "Twitter" un "Google" šonedēļ piedalās dažādu Kongresa komiteju sēdēs, kas veltītas Krievijas veiktajai dezinformācijas kampaņai ASV prezidenta vēlēšanu laikā un pēc tam. Krievijas "troļļu" ieraksti lielā mērā bija saistīti ar tēmām, kas izraisa asus strīdus ASV, tādām kā starprasu attiecības un ieroču tirdzniecība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

ASV Facebook Krievija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form