Leģendārā Tu-154 Krievijā veikusi pēdējo pasažieru reisu; atliek tikai divi kuģi Ziemeļkorejā
Foto: TASS/Vida Press

Savulaik Padomju Savienībā vidēja attāluma reisos visplašāk izmantotā pasažieru lidmašīna Tu-154 veikusi savu pēdējo komerciālo satiksmes reisu Krievijā, vēsta "Radio Brīvā Eiropa" (RFE/RL).

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

28. oktobrī vietējā lidsabiedrība "Alrosa" paziņoja, ka Tu-154 (konkrētā lidmašīna attēlā) ar 140 pasažieriem pēdējo reisu aizvadīja maršrutā no Mirnijas pilsētas Jakutijā uz Sibīrijas Novosibirsku.

Tu-154 izstrādāja padomju kompānijā "Tupolev" un tā kļuva par izplatītāko pasažieru lidmašīnu vidēja attāluma reisos PSRS. Vairāk nekā 1000 tādas lidmašīnas piedalījās pasažieru pārvadājumos.

Pirmais Tu-154 lidojums notika 1968. gada 3. oktobrī, bet regulārajā komerciālajā satiksmē Tu-154 ienāca 1972. gadā. Tu-154 ražoja līdz pat 2013. gadam.

Eiropas Savienībā (ES) Tu-154 lidojumi regulārajos reisos tika aizliegti jau 2006. gadā lidmašīnas lielās trokšņainības un degvielas patēriņa dēļ.

Joprojām divus Tu-154 pasažieru reisiem izmanto Ziemeļkorejas lidsabiedrība "Air Koryo".

Lai gan Tu-154 drošības līmenis nav bijusi problēma, lidaparāts iesaistīts dažādās katastrofās, ņemot vērā tās plašo pielietošanu dažādos apstākļos.

2010. gadā pie Smoļenskas miglaina laikā avarēja Polijas valdības Tu-154 ar prezidentu Lehu Kačinski un citām amatpersonām uz klāja. Bojā gāja visi 96 lidaparātā esošie cilvēki.

2016. gada decembrī Krievijas armijas Tu-154 ar militārā kora dalībniekiem uz klāja avarēja Melnajā jūrā. Lidmašīna devās uz Sīriju, bojā gāja visi 92 cilvēki tajā.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Krievija Ziemeļkoreja
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form