Lietuva arī aizliedz RT programmu retranslāciju
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Lietuvas Radio un televīzijas komisija (LRTK) sekojusi Latvijas paraugam un aizliegusi Lietuvā translēt Krievijas valsts kontrolētās mediju grupas RT programmas, ņemot vērā, ka RT kontrolē Kremļa propagandists Dmitrijs Kiseļovs, kas iekļauts Eiropas Savienības (ES) sankcijām pakļauto fizisko personu sarakstā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Lietuvas Radio un televīzijas komisija, ņemot vērā Ārlietu ministrijas ieteikumu, nolēmusi apturēt piecu RT programmu retranslāciju Lietuvas Republikas teritorijā," ziņu aģentūrai BNS trešdien sacījis LRTK priekšsēdētājs Mants Martišus.

Pēc viņa teiktā, šis lēmums stāsies spēkā no ceturtdienas, kad tiks publiskots internetā.

Martišus arī norādījis, ka RT pārstāvji komisijas sēdē nav piedalījušies, jo lēmums apturēt programmu retranslēšanu nav saistīts ar pārkāpumiem, bet ar sankcijām pret Kiseļovu.

"Programmas tiek apturētas nevis pārkāpumu dēļ, bet tādēļ, ka ES sankciju sarakstā iekļauta persona, kas saistīta ar šīm televīzijas programmām. Tas ir Kiseļova kungs, viņš nedrīkst gūt labumu, tādēļ programmu retranslācija tiek apturēta. Tas jau izdarīts Latvijā, tagad arī Lietuvā," skaidrojis komisijas vadītājs.

Kā atzinis Martišus, viņš nešaubās, ka lēmums tiks pārsūdzēts.

Saskaņā ar LRTK informāciju Lietuvā tiek rādīti pieci RT grupas kanāli: "RT" un tā versija "RT HD", "RT Spanish" ,"RT Documentary" un "RT Documentary HD", ko retranslē uzņēmumi "Balticum", "Consilium Optimum" un "Penki kontinentai", kā arī interneta televīzija "megogo.net". Programmu īpašniece ir aģentūra "Rossija segodņa", kuras ģenerāldirektors ir Kiseļovs.

Kā ziņots, Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 30.jūnijā aizliedza Latvijā izplatīt septiņas RT televīzijas programmas, aicinot arī citas ES valstis darīt to pašu.

RT, kas iepriekš bija pazīstama kā "Russia Today" ("Krievija šodien"), ir valdības kontrolēts mediju konglomerāts, kas raida dažādās valodās un izplata Kremļa propagandu.

NEPLP aizliegusi izplatīt RT, RT HD, "RT Arabic", "RT Spanish", "RT Documentary HD", "RT Documentary" un RT TV raidījumus.

Latvija šo kanālu aizliegšanu pamatoja ar to, ka RT kontrolē Kiseļovs, kas iekļauts ES sankcijām pakļauto fizisko personu sarakstā, jo izplatījis propagandu, kas atbalsta Ukrainai piederošās Krimas pussalas aneksiju un militāro iebrukumu Austrumukrainā.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Lietuva
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form