'Lokomotiv' aviokatastrofa: avarējušās lidmašīnas īpašniecei atņem lidsabiedrības licenci
Foto: DELFI Reporter

Aviokompānijai "Jak - Serviss", kurai piederēja 7. septembrī Jaroslavļā avarējusī lidmašīna "Jak – 42", atņemta licence, trešdien informē ziņu aģentūra "ITAR-TASS".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā paskaidrojis Federālās gaisa transporta aģentūras "Rosaviacija" pārstāvis Sergejs Izvoļskis, lidsbiedrības pārbaude tika veikta pēc katastrofas un tās laikā novērtēta kopējā lidojumu organizācija.

Jau vēstīts, ka transporta sfēru uzraugošais dienests "Rostransnadzor" pārbaudīja visas ekspluatācijā eošās lidmašīnas "Jak - 42". Pārbaudes iznākumā tika aizliegts izmantot trīs šī modeļa lidmašīnas, kas  bija  "Jak - Serviss" rīcībā.

Iepriekš "Rosaviacija" paziņoja, ka anulēs licences trijām aviokompānijām, kuras nespēj izpildīt likuma noteiktās finanšu stabilitātes un pārvadājumu drošības prasības. Kompāniju nosaukumus toreiz neatklāja.

"Jak Serviss" ir dibināta 1993. gadā. Tā nodarbojas ar VIP pakalpojumu sniegšanu čārterreisu organizācijā. Lidsabiedrības pakalpojumus regulāri izmantojis Krievijas vicepremjers Sergejs Ivanovs, kurš atbild par transporta sfēras pārraudzību.

Kompānijas bāzes lidostas ir "Vnukovo" un "Bikovo" Maskavā. Lidsabiedrība specializējas čārterreisu rīkošanā Krievijas, NVS, Eiropas un Tuvo Austrumu reģionā. Kompānijai pieder četras lidmašīnas "Jak - 40" un viena "Jak - 42D".

Eiropas aviācijas drošības aģentūra (EASA) 2009. gadā atzinusi "Jak Serviss" par vienu no vismazāk drošajām lidsabiedrībām Krievijā. Avarējušais "Jak - 42" jūlijā atzīts par nedrošu un tam liegti lidojumi Eiropas gaisa telpā.

Kā ziņots, lidmašīnā "Jak-42", kas devās uz Minsku, atradās Jaroslavļas "Lokomotiv" hokeja komanda , kas devās uz Baltkrievijas galvaspilsētu, uz savu Kontinentālās hokeja līgas (KHL) sezonas atklāšanas spēli ar vietējo "Dinamo". Komandas sastāvā bija arī Latvijas izlases kapteinis Kārlis Skrastiņš .

Lidmašīna pacelšanās brīdī nespēja uzņemt nepieciešamo augstumu un sadūrusies ar radiobākas antenu, kas bijusi ārpus skrejceļa. Pēc sadursmes lidmašīna sadalījusies vairākās daļās un nokritusi uz zemes.

Katastrofas iemesli arvien nav noskaidroti . Izmeklēšanas galvenās versijas ir - pilotu kļūda un lidaparāta tehniska kļūme.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl
 

Comment Form