Foto: AFP/Scanpix
Jaroslavļā avarējušās lidmašīnas "Jak – 42" pilotu ģimenes locekļi un kolēģi apšauba oficiālās izmeklēšanas atzinumus, kuros katastrofā vainots lidmašīnas komandieris, un pieprasa neatkarīgu pārbaudi, trešdien vēsta laikraksts "Izvestija".

Par izmeklēšanu iestājas "Jak - 42" otrā pilota Igora Ževelova sieva Ludmila Ževelova.  "Es pati 25 gadus lidoju, astoņus no tiem kopā ar Igoru. Gan Andrejs [lidmašīnas kapteinis Andrejs Solomencevs] , gan mans vīrs bija pārāk pieredzējuši piloti, lai pieļautu tādas kļūdas. Jūs taču braucat ar mašīnu un ziniet, ka mēdz būt situācijas, kad ar mašīnu kaut kas notiek. Šajā gadījumā ir lidmašīna. Es personīgi cīnīšos par neatkarīgu izmeklēšanu," paziņojusi Ževelova.

Neatkarīgu ekspertīzi papildus Starpvalstu aviācijas komitejas veiktajai izmeklēšanai atbalsta arī bojāgājušo tuvinieku advotāts Igors Trunovs. "Visās pēdējā laikā notikušajās katastrofās par vainīgiem atzīti piloti. Nogrūst visu uz bojāgājušo ekipāžu - tā ir mūsdienu izmeklēšanu tendence. Irkustkā, Doņeckā, Permā - visur vainoja apkalpes, bet vainīgo loks ir daudz plašāks. Mums ir zināmi fakti, ka tiem, kas palika uz zemes un nekur nelidoja, ir jāuzņemas noteikta atbildība par notikušo katastrofu," paziņojis  Trunovs.

Jau vēstīts, ka par traģiskās aviokatastrofas Jaroslavļā, kurā bojā gāja visa Kontinentālās hokeja līgas (KHL) komanda Jaroslavļas "Lokomotiv", kurā spēlēja arī viens no visu laiku labākajiem latviešu aizsargiem Kārlis Skrastiņš, vainīgo tiks atzīts ekipāžas komandieris Andrejs Solomencevs,  vēstīja laikraksts "Kommersant".  

Izmeklēšanas laikā noskaidrojās, ka "Jak-42" markas lidmašīnas ieskrējiena laikā Solomencevs neviļus piebremzēja lidmašīnu, uzliekot kājas uz pedāļiem, bet tad, kad viņš sāka vilkt uz sevi stūri, tādā veidā cenšoties pacelt smago lidmašīnu no zemes, viņš vēl vairāk nospieda bremzes pedāļus ar visu savu spēku.

Izmeklēšana atklāja, ka bremzēšana pacelšanās laikā nav nemaz tik reta parādība starp "Jak-42" apkalpes locekļiem, kas nosūtīti uz jauno modeli no "Jak-40" markas lidmašīnām.

''"Jak-42" bremzēšana pacelšanās laikā, kā liecina mūsu aptaujas, notika un notiek," taču līdz šim visi centieni lidmašīnām pacelties gaisā bijuši sekmīgi, teica viens no izmeklēšanas dalībniekiem, piebilstot, ka aptaujā piedalījās visi tie, kas no "Jak-40" nosūtīti uz "Jak-42" lidmašīnām.

Jau vēstīts, ka 7.septembrī, paceļoties gaisā no Jaroslavļas Tunošnas lidostas, avarēja Krievijas aviosabiedrības "Jak-servis" lidmašīna "Jak-42", , kas veda uz Kontinentālās hokeja līgas (KHL) spēli Minskā komandu "Lokomotiv".

Lidmašīnā atradās 45 pasažieri, 43 no tiem gāja bojā katastrofas vietā, tostarp arī Skrastiņš. Izdzīvoja vienīgi borta inženieris Aleksandrs Sizovs un Krievijas izlases uzbrucējs Aleksandrs Gaļimovs, kurš gan pēc piecas dienas ilgas cīņas par dzīvību slimnīcā mira.  

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!