Foto: RIA Novosti/Scanpix

Baltkrievija varētu pārorientēt daļu eksporta kravu plūsmas no Baltijas valstīm uz Krievijas ostām, paziņoja Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko.

Pēc Lukašenko sacītā, Baltkrievija caur Latvijas un Lietuvas ostām ved eksporta kravas lielā apmērā.

"Caur jūsu ostām mēs vedam kravas 60 miljonu tonnu apmērā. Kā jūs varat balsot par sankcijām pret Baltkrieviju?" norādīja Lukašenko, tiekoties ar NVS, Baltijas valstu un Gruzijas žurnālistiem.

Pēc Lukašenko novērtējuma, trešā daļa Lietuvas un Latvijas budžeta tiek piepildīta uz Baltkrievijas rēķina.

"Nesaprotu, kāpēc jums ar mums karot. Jums nevajadzētu dejot pēc Briseles stabules," piebilda Baltkrievijas prezidents.

Lukašenko arī pavēstīja, ka Baltkrievija plāno caur Krievijas ostām pārorientēt aptuveni 20 miljonus tonnu kravu plūsmas.

"Pašlaik mēs esam vienojušies izlīdzināt tarifus un gatavojam ostas. Sākotnēji mēs pārvedīsim 20 miljonus tonnu," sacīja Lukašenko.

Kā jau LETA ziņoja, Lukašenko jau iepriekš izteicies, ka ar Krievijas pusi vienojies par kravu eksportu caur Krievijas ostām.

"Neslēpšu to, ka mēs ļoti nopietni šo tēmu apspriedām pēdējā tikšanās reizē ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu," sacīja Lukašenko, vizītē novembra sākumā pieņemot Ļeņingradas apgabala gubernatoru Aleksandru Drozdenko. "Mēs panācām sākotnēju vienošanos par lielu kravu apjomu, tostarp kālija mēslojuma un citu kravu pārorientāciju no Baltijas valstu ostām uz jūsu ostām."

"Mums nepieciešams ļoti nopietni pievērsties šai problēmai, tēmai. Krievijas prezidents nešaubīgi atbalstīja šo iniciatīvu. Mums nepieciešams vienoties ar Baltkrievijas un Krievijas dzelzceļa pārvadātājiem un pēc iespējas ātrāk realizēt šīs vienošanās," uzsvēra Lukašenko.

Tomēr, kā tobrīd atzīmēja interneta vietne "Hartija 97", neraugoties uz Putina atbalstu, visu Baltkrievijas un Krievijas grandiozo vienošanos ceļā vienmēr stāv neliela, taču nepārvarama barjera, proti, nesaskaņas par tarifiem.

"Ja mums izdosies panākt godīgus tarifus jeb, kā mēs apspriedām ar Baltkrievijas valdību, kaut vai iziet uz nulles tarifu salīdzinājumā ar Baltijas valstīm, tad gan Ļeņingradas apgabala, gan Krievijas un Baltkrievijas ekonomika no tā iegūs. Caur mūsu ostām mēs esam gatavi pārkraut arī tehniku, minerālmēslus, naftas produktus un citas kravas. Taču es atkārtošu, ka mums nepieciešams pielikt pūliņus, lai panāktu godīgus tarifus," sacīja Drozdenko.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!