Krievijas lielākā naftas kompānija "Lukoil" ceturtdien atklāja jaunu naftas un tās produktu importa un eksporta terminālu Kaļiņingradas apgabalā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
"Lukoil" meitas uzņēmuma "Kaļiņingradmorņeft" ražoto naftu jaunajam terminālam piegādās pa dzelzceļu. Pirmais tankkuģis ar 10 000 tonnu jēlnaftas kravu ceturtdien devās uz Polijas Gdaņskas ostu.

"Mēs sākām celtniecību 1999.gada oktobrī un esam pabeiguši pirmo termināla kārtu ar jaudu 700 000 tonnu gadā," aģentūrai "Reuters" sacīja "Kaļiņingradmorņeft" ģenerāldirektors Jurijs Kadzojans.

"Tuvākajos mēnešos mēs plānojam palielināt jaudu līdz 1,5 miljoniem tonnu gadā un gada laikā mēs varēsim palielināt to līdz četriem pieciem miljoniem tonnu," viņš teica.

Pēc Kadzojana vārdiem, par naftas eksportēšanu caur terminālu ir liela interese un jau saņemti vairāki pieteikumi dīzeļdegvielas un gāzes kondensāta eksportam. "Terminālu var izmantot arī visa naftas produktu klāsta importam," teica "Kaļiņingradmorņeft" ģenerāldirektors.

Terminālā platlaban ir 20 000 kubikmetru naftas rezervuārs, kuru palielinās līdz 80 000 kubikmetru, kad terminālu pilnībā pabeigs.

"Lukoil" prezidents Vagits Aļekperovs atklāšanas ceremonijā paziņoja, ka kompānija varētu arī eksportēt naftas produktus, kurus tā ražo Baltkrievijā.

Viņš piebilda, ka termināls var apkalpot tankkuģus ar kravnesību līdz 15 000 tonnu.

Projekta kopējās izmaksas, pēc Aļekperova vārdiem, būs aptveni 30 miljoni ASV dolāru.

"Lukoil" pērn eksportēja aptuveni 30,5 miljonus tonnu jēlnaftas un 5,5 miljonus tonnu naftas produktu. Kompānijas galvenie eksporta maršruti bija Novorosijskas osta Melnajā jūrā un Ventspils osta.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form