Madagaskarā un Austrālijā, iespējams, atrastas atlūzas no pazudušās MH370 lidmašīnas
Foto: Reuters/Scanpix

Madagaskarā un Austrālijā, iespējams, atrastas atlūzas no pazudušās MH370 lidmašīnas, kas pazuda 2014. gadā, informē CNN.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Izmeklētāji pašlaik pārbauda to autentiskumu MH370 lidaparātam.

Trīs atlūzu gabalus Madagaskaras austrumu krastā atradis amerikāņu advokāts Bleins Gibsons, kurš aizraujas ar šīs lidmašīnas atlūzu meklēšanu, informē CNN.


Izmeklētāji uzsvēruši, ka Gibsona atrastā atlūza "pilnīgi noteikti" varētu būt no lidmašīnas MH370. Lielākais atlūzas gabals, ko atradis Gibsons, ir aptuveni 50 centimetrus garš un 70 centimetrus plats. Otram atlūzas gabalam virsū ir uzdrukāti burti "FB", bet trešais, pēc Gibsona domām, ir atlūzas gabals no lidmašīnas ekrāna monitora rāmja, informē CNN.

Viņš cer, ka jaunākās atlūzas liks palielināt lidmašīnas meklēšanas vietu. "Mums ir jāatrisina šī mistērija, lai mēs beidzot spētu dot bojā gājušo radiniekiem atbildes," uzsvēris atlūzu atradējs.

CNN atgādina, ka Gibsons līdz šim jau Mozambikā ir atradis lidmašīnas atlūzas, kas, kā norāda izmeklētāji, "gandrīz noteikti" ir no pirms diviem gadiem pazudušās MH370 lidmašīnas. Toreiz viņš atradis atlūzas fragmentu, kur bija uzraksts "kāpt aizliegts".

Savukārt citi atlūzu gabali, kas, iespējams, varētu būt no lidmašīnas MH370, atrasti Austrālijas dienvidos esošajā Ķenguru salā, kas atrodas pie Fleurieu pussalas. Tās starp krastā izskalotajām jūraszālēm atradis Samuels Armstrongs.

"Malaysia Airlines" lidmašīna pazuda 2014. gada 8. martā un tajā atradās 239 cilvēki. Lidaparāta izzušanas iemesli joprojām ir neskaidri, bet tās meklēšana kļuvusi par vienu no dārgākajām meklēšanas ekspedīcijām pasaules vēsturē.

Lidmašīnas vraku trīs kuģi joprojām bez rezultātiem meklē 120 000 kvadrātkilometru plašā sektorā Indijas okeāna dienvidos, kur saskaņā ar aprēķiniem tā varētu būt iekritusi.

Līdz šim ir atrasti dažādi dažādi atlūzu fragmenti, kas, iespējams, varētu piederēt MH370 lidmašīnai.

Katra no tām uzieta tūkstošiem kilometru attālumā no meklēšanas zonas, kur tās varētu būt atnesušas okeāna straumes.

  • Spārna daļa flaperons. Atrasts Šeišelu salās 2015. gada jūlijā. Tā pašā gada septembrī apstiprināts, ka tā varētu būt MH370 atlūza.
  • Horizontālais stabilizators no astes daļas atrasts Mozambikā 2015. gada decembrī.
  • Stabilizācijas panelis ar uzrakstu "Nekāpt" atrasts Mozambikā 2016. gada februārī.
  • Motora pārsega fragments ar "Rolls-Royce" logo atrasts 2016. gada martā Dienvidāfrikas Moelas līcī.
  • Iekšdurvju apdares paneļa gabals atrasts Maurīciju salās 2016. gada martā.

  • Visas atlūzas eksperti pārbauda Austrālijā. Ekspertu pārliecību, ka pēdējie divi atrastie fragmenti ir no pazudušās MH370, stiprina fakts, ka dienvidu puslodē nekad iepriekš nav avarējusi "Boeing 777" lidmašīna un nav ziņu par pazaudētām daļām.

    Pērn septembrī izmeklētāji pirmoreiz apstiprināja, ka Reinjonas salā, kas atrodas Indijasokeānā, jūlijā atrastie fragmenti patiešām ir no meklētā transportlīdzekļa. Tomēr to, kur tā varētu būt nokritusi, izmeklētāji līdz šim nav spējuši noskaidrot.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form