Mediji: Baltkrievijā interneta bloķēšanā piedalījies Austrijas uzņēmums
Foto: EPA/Scanpix/LETA

Interneta bloķēšanā protestu laikā pret Baltkrievijas prezidenta vēlēšanu rezultātiem, režīmam atbalstu sniedzis arī Austrijai piederošs mobilo sakaru pakalpojumu sniedzējs, ziņo mediji.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Sakaru pakalpojumu sniedzējs "A1 Belarus" piekritis bloķēt lietotāju piekļuvi tīmeklim pret līdzšinējā prezidenta Aleksandra Lukašeno vērsto demonstrāciju laikā, atsaucoties uz austriešu medijiem, vēsta poļu laikraksts "Gazeta Wyborcza".

Tikmēr Austrijas valdība augusta sākumā nosodījusi jebkurus Baltkrievijas varasiestāžu mēģinājumus ierobežot pilsoņu piekļuvi tīmeklim, uzsver poļu avīze.

Tobrīd Austrijas valdības izplatītajā paziņojumā presei teikts, ka ir nepieņemami piespiest telekomunikāciju uzņēmumus uz tādu rīcību.

Ar šo paziņojumu Vīne nāca klajā pēc tam, kad Lukašenko režīms bloķēja valstī interneta darbību, kamēr policejiskās iestādes ar brutālu spēku apspieda protesta demonstrācijas pēc 9. augustā notikušajām vēlēšanām.

"Gazeta Wyborcza" norāda, ka "A1 Belarus" pieder uzņēmumam "A1 Telekom", kurā 28% akciju kontrolē Austrijas valdība.

No nepilnus desmit miljonus lielā Baltkrievijas iedzīvotāju kopskaita gandrīz pieci miljoni ir "A1 Belarus" klienti.

Uzņēmums austriešu žurnālistiem skaidrojis, ka esot rīkojies saskaņā ar Baltkrievijas likumiem un valsts institūciju norādījumiem.

Tikmēr "A1 Telekom" noliedzis, ka tas būtu sniedzis Baltkrievijas varasiestādēm piekļuvi protestētāju datiem, raksta "Wiener Zeitung".

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Aleksandrs Lukašenko Baltkrievija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form