Foto: Kadrs no video
Madagaskarā atrastas piecas lidmašīnas atlūzas, kas, iespējams, ir no pirms diviem gadiem pazudušās MH370 lidmašīnas, vēsta britu raidsabiedrība BBC.

Divi no atrastajiem gabaliem esot nedaudz apdeguši. BBC vēsta, ka tā ir pirmā reize, kad atrastas šāda tipa atlūzas, kas ir apdegušas. Iespējams, ka tās piederot tieši pirms diviem gadiem pazudušajai lidmašīnai.

Medijs norāda, ka, ja patiešām apstiprināsies, ja tās ir MH370 atlūzas, tas palīdzētu atšķitināt lidaparāta pazušanas iemeslus.

Jaunās atlūzas atradis atradis amerikāņu advokāts Bleins Gibsons (titulbildē), kurš aizraujas ar šīs lidmašīnas atlūzu meklēšanu. Viņš jau iepriekš ir atradis pāris atlūzu fragmentus, kas, domājams, pieder tieši MH370 lidmašīnai.

Izmeklētāji jau iepriekš uzsvēruši, ka Gibsona iepriekš atrastās atlūzas "pilnīgi noteikti" varētu būt no lidmašīnas MH370. Lielākais atlūzas gabals, ko atradis Gibsons, ir aptuveni 50 centimetrus garš un 70 centimetrus plats. Otram atlūzas gabalam virsū ir uzdrukāti burti "FB", bet trešais, pēc Gibsona domām, ir atlūzas gabals no lidmašīnas ekrāna monitora rāmja.

Jaunās atlūzas Gibsons atradis Madagaskaras dienvidaustrumos. Visas Gibsona atrastās atlūzas nosūtītas izmeklēšanai uz Austrāliju, kur tās pārbaudīs eksperti, informē BBC.

Gibsons līdz šim jau Mozambikā ir atradis lidmašīnas atlūzas, kas, kā norāda izmeklētāji, "gandrīz noteikti" ir no pirms diviem gadiem pazudušās MH370 lidmašīnas. Toreiz viņš atradis atlūzas fragmentu, kur bija uzraksts "kāpt aizliegts".

Savukārt citi atlūzu gabali, kas, iespējams, varētu būt no lidmašīnas MH370, atrasti Austrālijas dienvidos esošajā Ķenguru salā, kas atrodas pie Fleurieu pussalas. Tās starp krastā izskalotajām jūraszālēm atradis Samuels Armstrongs.

"Malaysia Airlines" lidmašīna pazuda 2014. gada 8. martā un tajā atradās 239 cilvēki. Lidaparāta izzušanas iemesli joprojām ir neskaidri, bet tās meklēšana kļuvusi par vienu no dārgākajām meklēšanas ekspedīcijām pasaules vēsturē.

Lidmašīnas vraku trīs kuģi joprojām bez rezultātiem meklē 120 000 kvadrātkilometru plašā sektorā Indijas okeāna dienvidos, kur saskaņā ar aprēķiniem tā varētu būt iekritusi.

Līdz šim ir atrasti dažādi dažādi atlūzu fragmenti, kas, iespējams, varētu piederēt MH370 lidmašīnai.

Katra no tām uzieta tūkstošiem kilometru attālumā no meklēšanas zonas, kur tās varētu būt atnesušas okeāna straumes.

  • Spārna daļa flaperons. Atrasts Šeišelu salās 2015. gada jūlijā. Tā pašā gada septembrī apstiprināts, ka tā varētu būt MH370 atlūza.
  • Horizontālais stabilizators no astes daļas atrasts Mozambikā 2015. gada decembrī.
  • Stabilizācijas panelis ar uzrakstu "Nekāpt" atrasts Mozambikā 2016. gada februārī.
  • Motora pārsega fragments ar "Rolls-Royce" logo atrasts 2016. gada martā Dienvidāfrikas Moelas līcī.
  • Iekšdurvju apdares paneļa gabals atrasts Maurīciju salās 2016. gada martā.
Visas atlūzas eksperti pārbauda Austrālijā. Ekspertu pārliecību, ka pēdējie divi atrastie fragmenti ir no pazudušās MH370, stiprina fakts, ka dienvidu puslodē nekad iepriekš nav avarējusi "Boeing 777" lidmašīna un nav ziņu par pazaudētām daļām.

Pērn septembrī izmeklētāji pirmoreiz apstiprināja, ka Reinjonas salā, kas atrodas Indijas okeānā, jūlijā atrastie fragmenti patiešām ir no meklētā transportlīdzekļa. Tomēr to, kur tā varētu būt nokritusi, izmeklētāji līdz šim nav spējuši noskaidrot.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!