Foto: NASA
NASA Keplera misija atklājusi pirmās planētas ārpus Saules sistēmas, kas ir aptuveni Zemes lielumā un riņķo ap Saulei līdzīgu zvaigzni, vēsta aģentūra "Reuters". Planētas nosauktas par Kepler-20e un Kepler-20f.

Pētnieki secinājuši, ka abas planētas ir pārāk tuvu zvaigznei, lai varētu pieļaut, ka uz tām ir dzīvība un ūdens. NASA domā, ka planētas ir akmeņainas. Kepler-20e ir nedaudz mazāka kā Venēra, bet Kepler-20f ir lielāka par Zemi, liecina mērījumi. Abas atklātās planētas pieder planētu sistēmai, ko NASA nosaukusi par Kepler-20. Planētas atrodas apmēram 1000 gaismas gadu attālumā no Liras zvaigznāja.

Temperatūra uz Kepler-20f ir apmēram 800 grādi pēc Fārenheita skalas (apmēram 426 grādi pēc Celsija), bet Kepler-20e virsmas temperatūra ir vairāk nekā 1400 grādi pēc Fārenheita skalas (apmēram 760 grādi pēc Ceslija).

Kepler ir NASA orbitālā observatorija, kura paredzēta Zemei līdzīgo planētu meklēšanai. Misija sākta 2009.gadā un ilgs vismaz līdz 2012.gadam. Misija nosaukta 17. gadsimta zinātnieka Johanesa Keplera vārdā.

Kepler Zemei līdzīgās planētas meklē netālu no Gulbja un Liras zvaigznājiem.

Līdz šim misija atklājusi vairākas planētas. Šogad 10. janvārī Kepler komanda paziņoja, ka atklāta pirmā cietas virsmas planēta, kura nosaukta par Kepler-10b. Tā ir 1,4 reižu lielāka par Zemi. Savukārt 2. februārī paziņots, ka atklāta sešu planētu sistēma, kas riņķo ap zvaigzni Kepler-11. Visas planētas ir lielākas par Zemi.