ASV Nacionālās aeronautikas un kosmosa pārvaldes (NASA) Marsa izpētes robota "Spirit" salūzušais ritenis nejauši sniedzis zinātniekiem jaunus pierādījumus, ka uz sarkanās planētas kādreiz, iespējams, bijusi dzīvībai piemērota vide, paziņojis Itakas Kornela universitātes astronomijas profesors Stīvens Skvairss.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Viens no sešiem robota riteņiem vairs negriežas, tādēļ tas velkoties aiz sevis atstāj dziļu sliedi. 2007.gada 29.marta misijas laikā robots tā nejauši atsedza gaišas krāsas zemes pleķi, kurā ir tik daudz silīcija dioksīda - kvarca, ka, pēc zinātnieku domām, tādu tā koncentrāciju varētu būt izveidojis tikai ūdens.

Uz Zemes tas parasti sastopams tādās vietās kā karstie avoti un karsto gāžu izplūdes vietās pie vulkāniem. Tas varētu nozīmēt, ka kādreiz uz Marsa apstākļi ļoti atšķīrušies no pašreizējiem - planētas klimats ir auksts un sauss. Turklāt uz Zemes šajās vietās mīt daudzi un dažādi mikroorganismi. Tas, protams, nepierāda, ka uz Marsa bijusi dzīvība, taču tas varētu būt pierādījums tam, ka uz Marsa bijuši apstākļi, lai dzīvība varētu eksistēt.

"Mums tagad ir ļoti labas iespējas un iekārtas Marsa pētīšanai. Turklāt tagad mēs varam ne tikai spert vienu soli un pateikt: "Jā, te agrāk bija ūdens," bet spert uzreiz vairākus soļus un atbildēt uz jautājumiem: Kāda bija Marsa vide? Kā tas būtu atrasties uz Marsa tajā laikā? Vai tā būtu piemērota vieta dažām dzīvības formām?" skaidroja Skvairss, kurš ir pārliecināts, ka atklājums ļauj Marsa pētījumus pacelt pavisam citā līmenī.

Šobrīd Marsa pētījumos ir pārtraukums, jo arī tur iestājusies ziema, taču līdz ar pavasari zinātnieki meklēs vēl kvarca atradnes, lai mēģinātu noteikt precīzu to sastāvu un kā tās izveidojušās.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form