Pieņemot 2008.gada budžetu galīgajā lasījumā, EP atbalstīja priekšlikumu finansēt pilotprojektus, lai risinātu kravas automašīnu rindu problēmas uz ES Ziemeļaustrumu ārējās robežas. Trijiem pilotprojektiem drošu smago automašīnu stāvvietu ierīkošanai robežšķērsošanas punktos 2008.gadā piešķirti 3,5 miljoni eiro: tie domāti projektiem, kuros pastāv vislielākās garo rindu problēmas: Latvijas un Krievijas robežpunktā Terehova – Burački, Vālimā – Torpjanovka robežpunktā uz Somijas un Krievijas robežas un Narva – Ivangoroda robežpunktā uz Igaunijas un Krievijas robežas. Ja projekti uzsāksies veiksmīgi, tos būs iespējams turpināt arī 2009. un 2010. gadā, paredzot arī papildu finansējumu.
Paužot gandarījumu par kolēģu atbalstu, priekšlikuma autors, Latvijas deputāts Roberts Zīle gan norāda, ka kravas mašīnu rindu problēmu ES pusē pēc būtības tas neatrisinās: "Tā kā kravas automašīnu plūsma tikai pieaugs, mašīnām būs jāgaida uz ES ārējās robežas, arī tad, ja notiks neticamais un Krievijas robežšķērsošanas dienesti strādās labāk. Tas, ko var darīt ES, ir uzlabot satiksmes drošību, organizējot rindas tā, lai tas būtu mazāk apgrūtinoši un bīstami pašiem šoferiem un pierobežas iedzīvotājiem, lai tas mazinātu kaitējumu videi. Šajā ziņā ES līdzfinansējums infrastruktūras sakārtošanas investīcijām ir ļoti būtisks." Vienlaikus deputāts norāda, ka "risinājums milzīgajiem sastrēgumiem pierobežā meklējams arī sadarbībā ar Krieviju.

Piešķirtie miljoni ir līdzfinansējums no ES puses, ko varēs saņemt kvalitatīvi izstrādāts, ar finansējumu katrā no ieinteresētajām valstīm nodrošināts projekts, kas uzlabotu pierobežas infrastruktūru, iedzīvotāju labsajūtu, mazinātu vides problēmas. Tas varētu kļūt par īsti publiskās un privātās partnerības projektu, uzskata Zīle.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!