Pats vērtīgākais zīmols Eiropā ir Somijas mobilo telefonu ražotājai "Nokia", kura vērtība sasniedz 32,33 miljardus eiro (22,72 miljardus latu), teikts Eiropas Zīmolu institūta (European Brand Institute) pirmo reizi veiktajā pētījumā, vēsta "Lenta.ru".
Izvērtējot zīmolus, pētījuma autori ir apskatījuši vairāk nekā 3000 kompānijas, kas darbojas 16 ekonomikas nozarēs 24 pasaules valstīs.

Otrs vērtīgākais zīmols Eiropā ir Francijas luksusa preču kompānijai LVMH - 29,83 miljardi eiro (20,96 miljardi latu), bet trešais vērtīgākais - Lielbritānijas plaša patēriņa preču ražotājam "Unilever" - 25,14 miljardi eiro (17,67 miljardi latu).

Starp desmit kompānijām ar vērtīgākajiem zīmoliem ierindojušās arī "Telefonica", "Vodafone", "Mercedes-Benz", "Deutsche Telekom", BMW, "France Telecom" un "InBev".

No atsevišķām valstīm visvērtīgākie zīmoli ir Lielbritānijas kompānijām, kuru reitingā pārstāvēto zīmolu kopējā vērtība sasniedz 137 miljardus eiro (96,3 miljardus eiro), bet tikai nedaudz atpaliek Vācijas kompānijas. Nākamās vērtīgāko zīmolu reitingā vairāk pārstāvētās valstis ir Francija, Itālija, Nīderlande, Šveice, Spānija, Zviedrija un Somija.

Starp 50 Eiropas vērtīgākajiem kompāniju zīmoliem visplašāk pārstāvētas finanšu pakalpojumu, sadzīves preču, telekomunikāciju un mazumtirdzniecības nozares, kas reitingā ieņem vairāk nekā pusi vietu. Šajās nozarēs līderes ir attiecīgi "Deutsche Bank", "Unilever", "Telefonica" un IKEA.

Jūnija beigās publiskotajā "Business Week" sastādītajā pasaules dārgāko zīmolu sarakstā pirmās piecas vietas ieņēma amerikāņu kompānijas "Coca-Cola", "Microsoft", "General Electric" un IBM, bet "Nokia" ierindojās piektajā vietā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!