Aviokompānijas "Air France" un "British Airways" ceturtdien paziņoja, ka oktobra beigās pārtrauks transatlantiskajos pasažieru reisos izmantot superātrās virsskaņas lidmašīnas "Concorde", kas lidojumus veikušas 27 gadus.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
""Air France" ar nožēlu pieņēmusi lēmumu izbeigt "Concorde" izmantošanu. Taču šāda lēmuma pieņemšana bija kļuvusi nepieciešama," teica Francijas nacionālās aviosabiedrības vadītājs Žans Sirils Spineta.

"Ekonomiskās situācijas pasliktināšanās pēdējo mēnešu laikā izraisījusi biznesa ceļojumu apsīkumu, kas īpaši smagi ietekmējis "Concorde" rezultātus," viņš norādīja.

Savukārt paziņojumā ar nosaukumu "Ēras beigas" Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas vadītājs Rods Edingtons raksta: ""Concorde" ir kalpojusi labi, un mēs esam ārkārtīgi lepni, ka pēdējo 27 gadu laikā esam veikuši reisus ar šo brīnišķīgo un unikālo lidaparātu."

"Tās ir fantastiskas ēras beigas pasaules aviācijā, taču atteikšanās no "Concorde" izmantošanas ir gudrs biznesa lēmums laikā, kad mums jāpieņem grūti lēmumi, kas skar visu aviokompāniju," atzina Edingtons.

Šie paziņojumi nozīmē, ka regulārie pasažieru reisi ar virsskaņas lidmašīnu "Concorde", kas tā arī nekad nav nesuši peļņu, tiks izbeigti. "Concorde" neveiksmes ietekmējusi arī 2000.gadā notikusī aviokatastrofa, kurā Francijas aviokompānijai "Air France" piederošā "Concorde" avarēja, paceļoties no Parīzes Šarla de Golla lidostas. Toreiz katastrofā gāja bojā 113 cilvēki.

Savukārt šonedēļ ziņu avoti "Air France" arodbiedrībā informēja, ka pasažieru skaits "Air France" "Concorde" reisos kopš kara sākuma Irākā būtiski samazinājies.

Taču "British Airways" vadītājs norādīja, ka lēmumu pārtraukt "Concorde" izmantošanu nav ietekmējusi Irākas kara izraisītā ekonomiskā situācija.

"Air France" paziņoja, ka tā reisus ar "Concorde" pilnīgi pārtrauks no 1.novembra, taču "Concorde" reisi vairs nenotiks jau no 31.maija un tiks atsākti līdz 1.novembrim tikai tad, ja uzlabosies biznesa situācija.

Lidmašīna "Concorde", ko 70.gados izstrādāja Francijas kompānija "Aerospatiale" un Lielbritānijas kompānija "British Aircraft Corporation", kļuva par tā laika tehnisko sasniegumu un Francijas un Lielbritānijas sadarbības simbolu.

Kopš 1976.gada 13 lidmašīnas "Concorde" ik dienu veica reisus no Londonas un Parīzes uz Ņujorku, attālumu starp kontinentiem pārvarot trīsarpus stundās.

Taču 2000.gadā Parīzē notikusī "Concorde" katastrofa iedragāja pasažieru uzticību šai lidmašīnai, un, kad 16 mēnešus pēc šīs avārijas reisi ar "Concorde" tika atsākti, šī tipa lidmašīnas turpināja vajāt dažādas tehniskas problēmas.

"British Airways" informē, ka atteikšanās no "Concorde" nozīmē, ka finanšu gadā, kas beidzas 2003.gada martā, aviokompānijai būs jānoraksta zaudējumos 84 miljoni sterliņu mārciņu (76,7 miljoni latu), bet "Air France" izdevumi sasniegs 50 līdz 60 miljonus eiro (31,4 līdz 37,6 miljonus latu), galvenokārt par obligātajiem rezerves daļu iepirkumiem.

Taču, gatavojoties pārtraukt "Concorde" reisus, "British Airways" paziņojusi, ka lidmašīnas izmantošanas pēdējos mēnešos tiks piedāvāta īpaša lidojumu programma, bet norakstītās virsskaņas lidmašīnas pēc došanās "pensijā" tiek plānots eksponēt muzejos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form