Pēc Londonas transporta sistēmā sarīkotajiem terora aktiem Lielbritānijas galvaspilsētā ievērojami palielinājies velosipēdu tirdzniecības apjoms.
Divas stundas pēc 7.jūlija sprādzieniem velosipēdu veikalā netālu no Londonbridžas metrostacijas ienāca kāds vīrietis. "Viņš teica: "Es nekad vairs nebraukšu ar metro. Pārdodiet man riteni"," stāstīja veikala "On Your Bike" vadītājs Treviss Linde.

Kopš 7.jūlija pārdošanas apjomi veikalā ir pieauguši no trim uz 15 velosipēdiem dienā.

Arī velosipēdistu organizācija Londonas velosipēdu kampaņa ziņo, ka velosipēdu stāvvietās Londonas centrā atstāto divriteņu apjoms pēdējās nedēļās palielinājies par 10-30%, kaut arī organizācija īpaši nelīksmo par šo tendenci, ņemot vērā iemeslus šim pieaugumam.

Kopumā Lielbritānijā pēdējo 20 gadu laikā nelielā apmērā, bet stabili, ir samazinājies velosipēdistu daudzums, tikai Londonā velosipēdistu skaits ir palielinājies.

Ne visi velosipēdiem pievērsušies baiļu dēļ. Daži londonieši izvēlas velosipēdus, lai izvairītos no sastrēgumiem un sabiedriskā transporta kavēšanās.

Velosipēdistu skaits Londonā tāpat pakāpeniski pieaug, taču terora akti ir palielinājuši šo tendenci, sacīja organizācijas Soutvarkas velosipēdisti pārstāvis Berijs Meisons.

"Sastrēgumu palielināšanās, debates par problēmām ar lieko svaru un šī garā, sausā vasara nozīmē, ka velosipēdistu uz ceļa paliek vairāk un vairāk. Bēdīgi, ka tieši sprādzieni ir kļuvuši par vēl vienu pamudinājumu," viņš piebilda.

Tas ir ātri, veselīgi un vairs netiek uzskatīts tikai par fizisko aktivitāšu fanu aizaušanos, līdz ar to jauniņie tiek gaidīti, sacīja Meisons.

"Ielās redzams mazāk vīriešu pieguļošās biksēs kā olimpieši un aizvien vairāk velosipēdistu parastās drēbēs, līdz ar to cilvēki viņus redz un domā: "Es arī tā varu"," viņš norādīja.

Tomēr šīs tendences iespaids uz vidi ir minimāls, jo neizskatās, ka savas automašīnas pret velosipēdiem mainītu autovadītāji.

Tajā pašā laikā statistikas dati liecina, ka daudz lielāka iespēja ir iekļūt satiksmes negadījumā nekā ciest terora aktā.

Kaut arī, saskaņā ar statistikas datiem, vidusmēra velosipēdistam vajadzētu bez pārtraukuma braukt 96 gadus pirms iekļūt nāvējošā negadījumā. Turklāt risku krietni pārsniedz labais iespaids uz veselību - braukšana ar velosipēdu ievērojami samazina sirds slimību, augsta asinsspiediena, triekas, vēža, diabēta un garīgās veselības problēmu risku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!