Meitenes līdz 12 gadu vecumam redz aptuveni 77 500 reklāmas un pēc to noskatīšanās strauji krītas viņu pašnovērtējums, jo viņas saskata atšķirību, kā izskatās sievietes reklāmās un kā viņa sevi redz spogulī, liecina pēc kosmētikas kompānijas "Dove" pasūtījuma veikts pētījums.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Pētījuma veicēji izvaicāja 2000 britu un amerikāņu meiteņu vecumā no desmit līdz 14 gadiem. Kā liecina aptaujas rezultāti, 77% aptaujāto sevi uzskata par resnām un briesmīgām, bet zvaigžņu un modeļu attēli viņas dzen depresijā. Vairāk nekā 90% žēlojas par to, ka ikdienā uztraucas par savu ārējo izskatu. 76% meiteņu reklāmas noved pie gremošanas traucējumiem un sev fiziska kaitējuma nodarīšanas.

Pētījuma laikā meitenes rakstīja dienasgrāmatas, kurās atzīmēja tos skaistuma tēlus, ar kuriem saskārās. Komentāros arī bija tādi ieraksti kā: "Bildes žurnālos mani satrauc, jo es zinu, ka nekad nekļūšu tik skaista."

Psihoterapeite Sjūzija Orbaha norāda, cik reklāmai var būt kaitīga ietekme uz bērnu psihi. "Jaunas meitenes ikdienā tiek pakļautas miljoniem uz datora radīta, retušēta skaistuma tēlu triecienam. Pētījums parāda, ka šis uzbrukums bieži vien kļūst par pašnovērtējuma samazināšanās cēloni," sacīja Orbaha.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form