Pilots, kurš vadīja otrdien Kolumbijā avarējušo lidmašīnu, pirms tās nogāšanās kalnos informēja gaisa satiksmes centru, ka lidaparātam beigusies degviela, atsaucoties uz ierakstu, kurā dzirdama saruna, vēsta ziņu aģentūra "Associated Press".

Audioieraksts, kas nonācis vairāku Kolumbijas mediju rīcībā, dažbrīd esot visai haotisks, taču tajā vairākkārt dzirdams, kā pilots lūdz atļauju nosēsties, jo lidmašīnai beidzas degviela un notikusi "pilnīga elektronikas kļūda".

Tāpat ierakstā dzirdams, ka sieviete no gaisa satiksmes kontroles centra augstumu un ātrumu zaudējošajam lidaparātam sniedz instrukcijas. Mirkli pirms traģēdijas pilots informējis, ka lido 9000 pēdu (2743 metru) augstumā.

Varasiestādes gan pagaidām vēl neizvirza vienu konkrētu versiju par aviokatastrofas cēloņiem. Tiek prognozēts, ka avārijas izmeklēšana ilgs vairākus mēnešus, izpētot visu 17 gadus vecās lidmašīnas uzturēšanas, tehniskā stāvokļa vēsturi un audioierakstos pieejamo informāciju. Tāpat izmeklētājiem jāizpēta informācija tā saucamajās lidmašīnas "melnajās kastēs".

Lai gan pierādījumi pagaidām liecinot, ka avārijā vainojama elektronikas kļūme, versija par degvielas beigšanos neesot izslēgta, pastāstījis Kolumbijas Aviācijas aģentūras vadītājs Alfredo Bokanegra. "Ja izmeklētāji to apstiprinās, tas būs ļoti sāpīgi, jo to izraisījusi nolaidība," viņš paudis radio "Caracol". Lai gaisā uzturētos vēl papildu 30, 40 minūtes un avārijas situācijas gadījumā varētu aizlidot uz citu lidostu, nekā sākotnēji plānots, lidmašīnām ir vajadzīga papildu degviela.

Noskaidrot to, vai avārijā tiešām varētu būt vainojams degvielas trūkums, izmeklētājiem varētu palīdzēt stjuarte Himēna Sančesa, kura katastrofā izdzīvoja un glābējiem teikusi, ka īsi pirms katastrofas lidaparātam beigusies degviela. Vairāk neko sieviete glābējiem nav teikusi, un paredzēts, ka trešdien viņu iztaujās likumsargi.

Tāpat izmeklētāji plāno izklaušināt pilotu Huanu Sebastianu Upegī, kurš avārijas brīdī vadījis citu lidaparātu Medeljinas lidostas tuvumā un kontaktējies ar gaisa satiksmes kontroles centru. Arī Upegī iepriekš stāstījis, ka dzirdējis avarējušās lidmašīnas pilota lūgumu veikt nosēšanos, jo lidmašīnai beidzas degviela, bet tad viņš esot informējis, ka lidmašīnai notikusi "pilnīga elektronikas kļūme".

"Es atceros, ka ļoti lūdzos par viņiem, teicu: "Izturiet, izturiet, izturiet, izturiet!"," dzirdams audioierakstā, ko Upegī sūtījis draugam un kas nonācis sociālajos tīklos, "Tad tas apstājās… Kontrolieres balss aizlūza un viņa izklausījās ļoti noskumusi. Mēs bijām lidmašīnā un sākām raudāt."

Viens no apstākļiem, kas arī ļauj izvirzīt teoriju par degvielas beigšanos, kā avārijas cēloni, ir pati aviokatastrofas vieta, proti, lidmašīna, ietriecoties kalnos neuzsprāga, kā tas parasti notiek līdzīgos gadījumos.

Jau ziņots, ka otrdien netālu no Kolumbijas pilsētas Medeljinas lidostas nogāzusies lidmašīna, kurā lidojuši 77 cilvēki, tostarp Brazīlijas futbola komanda. Aviokatastrofā izdzīvojuši seši cilvēki.

Pasažieru lidmašīna BAE "Avro" RJ85 bijusi ceļā no Bolīvijas. Lidmašīna nogāzusies kalnainā apvidū ārpus pilsētas īsi pirms pusnakts pēc vietējā laika.

Brazīlijas futbola kluba "Chapekoense" komanda ar šo reisu devās uz "Copa Sudamericana" kausa finālspēli Madeljinā, kur bija paredzēta cīņa ar vietējo klubu "Atletico Nacional". Abu komandu pirmajai savstarpējai spēlei bija jānotiek trešdien. Vietu finālā "Chapekoense" izcīnīja pēc Argentīnas vienības "San Lorenzo" uzvarēšanas pagājušajā nedēļā.

BAE "Avro" RJ85 jeb "British Aerospace" 146 ir Lielbritānijā ražota vidēja izmēra komerciāla reaktīvā lidmašīna. Šo modeli ražoja no 1993. līdz 2003. gadam. Pavisam saražotas aptuveni 400 šādas lidmašīnas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!