70 lapaspušu biezais dokuments tiks publicēts arī internetā.
To, ka valsts augstāko amatpersonu lidojums bijis pasažieriem bīstams, kļuva jau zināms 2012. gada sākuma, taču oficiālais ziņojums nodots 9. martā.
Pēc ziņojumā sniegtās informācijas, Smoļenskas lidosta, uz kuru bija devusies Polijas delegācija, nav piemērota prezidenta lidmašīnas uzņemšanai. Tāpēc pilotiem būtu vajadzējis nosēdināt lidmašīnu tuvākajā piemērotajā lidlaukā, bet pēc tam helikopteru pasažierus nogādāt Smoļenskā. Apstiprināts arī, ka atbildīgie par lidojumu nav saskaņojuši savas darbības, tāpat nav bijusi saskaņota arī citu valstu gaisa telpu šķērsošana.
Kā teikts ziņojumā, Polijas aizsardzības ministrs iepriekš zinājis par pārkāpumiem arī pie pilotu sagatavošanas. Daļa Ту-154 instrukciju bija tikai krievu valodā, tāpēc lidojuma laikā bijusi nepieciešama krievu tehniķu klātbūtne. Taču Polijas atbildīgās personas no tāda atteikušās.
Polijas augstāko amatpersonu un valsts prezidenta Ļeha Kačinska lidmašīnas katastrofa notika 2010. gada 10. aprīlī. 2011. gadā par vainīgajiem traģēdijā tika atzīti lidmašīnas piloti, kuri bija izlēmuši lidmašīnu nosēdināt nepiemērotos laika apstākļos.