Vismaz 10 cilvēki trešdien gāja bojā un 37 tika ievainoti, pasažieru prāmim ietriecoties ostas muliņā Ņujorkā, paziņoja varas iestādes.
Katastrofa notika pulksten 15.22 (22.22 pēc Latvijas laika), kad spilgti oranžais prāmis "Andrew J. Barbieri" pēc 25 minūšu ilga brauciena no Manhatanas uz Steitenailendu stipra vēja apstākļos mēģināja piestāt krastā. Vairāki pasažieri tika smagi ievainoti ar muliņa stāpeļiem, kuri pārplēsa kuģa labo sānu, un daudzi metās aukstajā līča ūdenī, lai izvairītos no sadragāšanas.

Ar prāmi, kas var uzņemt līdz 6000 pasažieru, brauca mājup Steitenailendas iedzīvotāji. Tiek lēsts, ka uz tā bija apmēram 1500 cilvēku.

No ievainotajiem vismaz trīs bija kritiskā stāvoklī un vismaz divi bija zaudējuši roku vai kāju. Bojā gājušie bija iespiesti deformētā metālā un koka šķēpelēs.

Ņujorkas mērs Maikls Blūmbergs preses konferencē paziņoja, ka katastrofas cēlonis vēl nav zināms, lai gan Ņujorkā vēja ātrums brāzmās sasniedza 72 kilometrus stundā. Aculiecinieki stāstīja, ka prāmis braucis ''loti ātri.

Vietējie plašsaziņas līdzekļi ziņoja, ka prāmja kapteiņa palīgs no katastrofas vietas devies uz mājām un tur mēģinājis izdarīt pašnāvību. Viņš tika aizvests uz slimnīcu, kur viņam izdarīja operāciju. Kāds prāmja apkalpes loceklis stāstīja, ka kapteiņa palīgs katastrofas brīdī nolamājies, izslēdzis prāmja motoru un aizbēdzis.

Blūmbergs sacīja, ka kapteiņa palīgs ir dzīvs un tiek nopratināts, un piebilda, ka visai prāmja apkalpei tiks izdarīti alkohola un narkotiku testi.

"Tā ir šausmīga traģēdija. Mēs zaudējām cilvēkus, kuri devās uz mājām," sacīja mērs. "Nekas nenorāda, ka būtu noticis kas cits kā traģisks nelaimes gadījums," viņš piebilda.

Bezmaksas braucienu ar prāmi starp Manhatanu un Stetenailendu katru dienu izmantoja 65 tūkstoši cilvēku. Prāmis brauca garām Brīvības statujai un Elisa salai, un no tā pavērās gleznaini skati uz pilsētu.

Katastrofas brīdī daudzi pasažieri bija sapulcējušies prāmja priekšgalā, gatavojoties izkāpt. Starp viņiem bija vairāki skolēni no kādas Manhatanas vidusskolas.

Pēc katastrofas prāmju satiksme tika pārtraukta un nav gaidāma tās atsākšana pirms ceturtdienas rīta sastrēgumstundas.

Prāmis bija nodots ekspluatācijā 1981.gadā. Notikusī katastrofa ir lielākā Manhatanas - Steitenailendas prāmju satiksmes 98 gadu ilgajā vēsturē. Līdzīgā katastrofā 1995.gadā tika ievainoti 18 cilvēki, bet nebija bojā gājušo.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!