Bangladešā naktī uz piektdienu atkal nogrimis upju prāmis un, pēc policijas ziņām, bojāgājušo skaits varētu pārsniegt sešus desmitus. Vēl nav pagājušas pat trīs nedēļas, kad līdzīga avārija šajā valstī prasīja gandrīz 500 cilvēku dzīvības.
Kā pastāstījis policijas pārstāvis, prāmis "M.L. Suraha", kurā atradās aptuveni 100 cilvēki, nogrimis Balesvaras upē vētras laikā ceļā no Čarduani uz Hulnu.

Gandrīz 40 cilvēki izglābti vai izglābušies pašu spēkiem. Vietējie zvejnieki un citi šīs apkaimes iedzīvotāji centušies atrast arī pārējos, bet viņu darbu apgrūtina spēcīgais vējš un lietusgāzes. Nogrimušais prāmis guļ upes dibenā aptuveni 30 metru dziļumā un četrus kilometrus no tuvākā krasta. Pazudušo tuvinieki gaida upes krastā. Uz nelaimes vietu ir ceļā arī glābšanas kuģis "Hamza", bet tas, domājams, nonāks galā tikai vakarpusē.

Bangladeša ir valsts ar plaši sazarotu upju tīklu un ūdensceļiem tūkstošiem kilometru kopgarumā. Upju prāmji valsts transporta sistēmā ieņem nozīmīgu vietu, bet nelaimes gadījumu skaita ziņā Bangladešas rādītāji ir vieni no sliktākajiem pasaulē.

Kā uzskata eksperti, tas skaidrojams gan ar nepietiekami stingriem kuģošanas noteikumiem un pienācīgas kontroles trūkumu, gan to, ka prāmji parasti uzņem daudz vairāk pasažieru, nekā paredzēts.

3.maijā Megnas upē nogrima prāmis "Salahuddin-2". Gāja bojā gandrīz pustūkstotis cilvēku. Pēc šīs katastrofas kuģošanas uzraudzības institūcijas solīja, ka tiks norīkotas īpašas patruļas, kas uzraudzīs kuģošanas noteikumu ievērošanu un arestēs kuģus, kuri ir sliktā tehniskajā stāvoklī vai nav apgādāti ar pienācīgu glābšanas aprīkojumu.

Eksperti gan atzīst, ka valdība reti tur šādus solījumus un arī šoreiz vēl nav aizturēts neviens kuģis. Nodrošināt likumu izpildi nereti traucē arī plaši izplatītā korupcija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!