Tās pacelšanos ar ovācijām un aplausiem vēroja tūkstošiem divklāju lidmašīnas entuziastu. Lidojums ilgums varētu būt no vienas līdz piecām stundām, atkarībā no laika apstākļiem un lidmašīnas snieguma, raksta BBC.

Pirmajā lidojumā devās sešu cilvēku liela apkalpe, un lidmašīnā ir ievietota 20 tonnu smaga pārbaužu un lidojuma novērošanas aparatūra.

Kompānija “Airbus” uzskata “A380” par gaisa pārvadājumu nākotni, savukārt tās konkurenti “Boeing” koncentrējas uz vidēji lielām lidmašīnām, kas nespēj veikt ilgus lidojumus.

Lidmašīna “A380” ir veidota, lai starp lielākajām lidostām pārvadātu līdz pat 840 pasažieriem.

Apkalpes locekļi nepieļauj nekādu risku, taču lidojumā devušies ar izpletņiem uz muguras. Lidojumu ik sekundi ar satelīta palīdzību uzrauga arī “Airbus” ekspertu komanda.

Ir aprēķināts, ka lidmašīnas pacelšanos klātienē vērojuši aptuveni 50 000 cilvēku, un tā translēta arī televīzijā, tāpēc vērot šo notikumu lielā ekrānā bija iespējams vēl vairākiem tūkstošiem cilvēku arī Tulūzas galvenajā laukumā, jo šajā pilsētā tika izveidots ievērības cienīgais lidaparāts.

Paies vēl aptuveni gads, kura laikā tiks veikti visdažādākie pārbaudījumi un sertifikācijas programmas, lai lidmašīnu varētu sākt izmantot arī komerciāliem pārvadājumiem.

Taču šis “Eiropas panākumu stāsts” neiztiek arī bez dažādām grūtībām. 2004.gada decembrī “Airbus” lielākais akciju turētājs kompānija “EADS” paziņoja, ka projekts jau par miljardu mārciņu pārsniedzis sākotnēji paredzētos izdevumus, sasniedzot 8,4 miljardus mārciņu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!