Prāmis neesot atbildis starptautiskajiem drošības noteikumiem. Kuģa īpašnieki apgalvo, ka kuģis kursējis arī uz Eiropu, taču tur veicis tikai kabotāžas pārvadājumu (kursējot gar piekrasti) un nav uzņēmis vairāk par 600 pasažieriem. Savukārt Sarkanajā jūrā drošības prasības esot vēl augstākas, norādījis nenosauktais kuģu būves speciālists.
Speciālists arī kritizējis prāmja kapteiņa rīcību. "Ugunsgrēka gadījumā bija jābrauc uz tuvāko ostu, nevis jāpakļauj briesmām cilvēku dzīvības. Iespējams viņš gribēja ietaupīt un nemaksāt par ienākšanu ostā. Kapteinis nolēma iztaisnot prāmi, lūdzot pasažieriem pulcēties vienā prāmja pusē, nevis izvēlējās piepildīt kuģa zemākos slāņus ar jūras ūdeni, lai iztaisnotu kuģi," norādījis kuģu būves speciālists. Viņš arī norādījis, ka ugunsgrēka dzēšanai vajadzējis izmantot putu un pulverveida dzēšanas ierīces nevis jūras ūdeni.
Ēģiptes laikraksta iztaujātais eksperts arī pieļāvis, ka kuģa kapteinis pa mobilo telefonu sazinājies ar kuģa īpašnieku, kurš pavēlējis braukt tālāk.
Prāmis "Salam-98", kuru Ēģiptes žurnālisti nokristījuši par "Titāniku-2", nogrima naktī uz 3.februāri 92 kilometrus no Ēģiptes krastiem Sarkanajā jūrā. Uz prāmja bija aptuveni 1400 pasažieru un šobrīd ir izglābti vismaz 388 pasažieri un apkalpes locekļi.