Prāmja "Salam-98" nogrimšana neesot bijusi negaidīta, jo kuģis neesot atbildi drošības prasībām, intervijā Ēģiptes laikrakstam paziņojis kāds vārdā nenosaukts kuģu būves eksperts.
"Kuģa īpašnieki kuģim piebūvēja divus pasažieru klājus un piebūvēja papildus kravas nodalījumu, kā arī automašīnu stāvvietas, kas pasliktināja kuģa gaitas īpašības un līdzsvara noturību. Kuģa pārbūvi veica Ēģiptes kompānija bez inženiertehniskā projekta autoru uzraudzības," paziņojis kuģu būves speciālists.

Prāmis neesot atbildis starptautiskajiem drošības noteikumiem. Kuģa īpašnieki apgalvo, ka kuģis kursējis arī uz Eiropu, taču tur veicis tikai kabotāžas pārvadājumu (kursējot gar piekrasti) un nav uzņēmis vairāk par 600 pasažieriem. Savukārt Sarkanajā jūrā drošības prasības esot vēl augstākas, norādījis nenosauktais kuģu būves speciālists.

Speciālists arī kritizējis prāmja kapteiņa rīcību. "Ugunsgrēka gadījumā bija jābrauc uz tuvāko ostu, nevis jāpakļauj briesmām cilvēku dzīvības. Iespējams viņš gribēja ietaupīt un nemaksāt par ienākšanu ostā. Kapteinis nolēma iztaisnot prāmi, lūdzot pasažieriem pulcēties vienā prāmja pusē, nevis izvēlējās piepildīt kuģa zemākos slāņus ar jūras ūdeni, lai iztaisnotu kuģi," norādījis kuģu būves speciālists. Viņš arī norādījis, ka ugunsgrēka dzēšanai vajadzējis izmantot putu un pulverveida dzēšanas ierīces nevis jūras ūdeni.

Ēģiptes laikraksta iztaujātais eksperts arī pieļāvis, ka kuģa kapteinis pa mobilo telefonu sazinājies ar kuģa īpašnieku, kurš pavēlējis braukt tālāk.

Prāmis "Salam-98", kuru Ēģiptes žurnālisti nokristījuši par "Titāniku-2", nogrima naktī uz 3.februāri 92 kilometrus no Ēģiptes krastiem Sarkanajā jūrā. Uz prāmja bija aptuveni 1400 pasažieru un šobrīd ir izglābti vismaz 388 pasažieri un apkalpes locekļi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!