Foto: Publicitātes attēli
Spāņu pensionāre, kura pašrocīgi "restaurēja" senu Jēzus Kristus fresku baznīcā pie Saragosas, sabojājot to, cer iegūt naudas kompensāciju no baznīcas, atsaucoties uz vietējiem medijiem, vēsta aģentūra "RIA Novosti".

80 gadus vecās Sesīlijas Gimenesas advokāti norādījuši, ka pensionāres mērķis nav iedzīvoties, bet gan visu no baznīcas iegūto naudu ziedot labdarībai.

Kundze kļuva slavena pēc tam, kad pašrocīgi mēģināja restaurēt Jēzus fresku "Ecce Homo" Borhas pilsētiņas baznīcā pie Saragosas. Rezultā Jēzus Kristus attēls freskā nu atgādina "spalvainu pērtiķi slikti pieguļošā tunikā".

Fresku augustā apsekoja vismaz divas ekspertu – restauratoru komandas, bet Borhas varas iestādes nolēma sabojāto mākslas darbu reģistrēt kā preču zīmi, lai novērstu attēla tiražēšanu un interpretēšanu "nepieklājīgā, nepiemērotā, vai karikatūru veidā".

Pati baznīca pēc notikuma atspoguļošanas medijos piedzīvoja tūristu pieplūdumu un jaunu publikāciju vilni par pensionāri – "restauratori". Turklāt no pagājušās sestdienas baznīca sākusi iekasēt viena eiro (70 santīmu) lielu ieejas maksu no katra apmeklētāja. Četrās dienās baznīca tādā veidā papildinājusi savu kasi par diviem tūkstošiem eiro (1386 lati), vēsta mediji.

Tas arī pensionāri pamudinājis pieprasīt no baznīcas kompensāciju. Kundze nepieprasot naudu savam personīgajam labumam, uzsver viņas advokāti. Ja sirmajai spānietei izdosies iegūt kādu kompensāciju, tā pilnībā tikšot izlietota labdarībai, norāda juristi. Tāpat sieviete ļoti pārdzīvojot, ka dažas komerciālas iestādes izmanto viņas "darbu" peļņas gūšanai.

Jau vēstīts, ka kāda padzīvojusi draudzes locekle šokējusi Spānijas kultūras pieminekļu aizsardzības amatpersonas, pašrocīgi "restaurējot" senu un vērtīgu Jēzus Kristus fresku baznīcā netālu no Sargosas.

Eliasa Garsias Martinesa freska ar nosaukumu "Ecce Homo", kura vairāk nekā 100 gadus rotā Žēlsirdības baznīcu pie Saragozas pilsētas, bija bojāta laika un mitruma ietekmē. Devīto gadu desmitu sasniegusī draudzes locekle vēlējusies atjaunot bojāto mākslas darbu un pati ķērusies pie otas un krāsām.

Rezultātā smalkie mākslinieka Eliasa Garsias Matinesa otas triepieni ir zuduši zem rupji iztrieptas krāsas, stāsta BBC korespondents Kristians Frasers. Kādreiz skaistais mākslas darbs tagad atgādina "spalvainu pērtiķi slikti pieguļošā tunikā", "restaurācijas" iznākumu raksturo Frasers.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!