Kataras satelīttelevīzijas kanāls "Al-Jazeera", kuru par Irākas kara notikumu atspoguļojumu kritizē ASV, ir ļoti pieprasīts konkurentu vidū - lielākā daļa "Al-Jazeera" izdevumu tiek segti no citu televīzijas kanālu maksātās naudas par atļauju izmantot "Al-Jazeera" reportāžu materiālus

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Tādu ASV televīzijas kanālu kā "Fox News", CBS un NBC vadītāji atzīst, ka viņu kompānijas maksā "Al-Jazeera" par tiesībām izmantot jebkurus Kataras satelītkanāla materiālus, sākot ar ekskluzīvu videomateriālu par Bagdādi līdz pat ierakstam, kurā redzami irākiešu sagūstītie amerikāņu karavīri. ASV raidsabiedrības gan atteikušās izpaust, cik lielas summas tās maksā "Al-Jazeera".

Taču šīs summas noteikti ir pietiekami lielas, lai "Al-Jazeera", kuru 1996. gadā dibināja Kataras emīrs, ieguldot satelītkanālā 150 miljonus ASV dolāru (88 miljonus latu), tagad varētu strādāt bez papildu līdzekļu ieguldīšanas, uzsver "Al-Jazeera" mārketinga vadītājs Džihāds Ali Balluts.

ASV aizsardzības ministrs Donalds Ramsfelds pagājušajā nedēļā nosodīja "Al-Jazeera" par to, ka satelītkanāls demonstrēja videoierakstu, kurā bija redzami Irākas armijas sagūstītie ASV karavīri. Pēc Ramsfelda teiktā, šāda karagūstekņus pazemojoša demonstrācija bijusi Ženēvas konvencijas pārkāpums.

Ņujorkas Fondu birža pagājušajā nedēļā anulēja "Al-Jazeera" akreditāciju, savu lēmumu pamatojot ar telpu trūkumu, bet "Nasdaq" biržas sistēma paziņoja, ka neļaus "Al-Jazeera" izmantot "Nasdaq" tirdzniecības telpas, ņemot vērā telekanāla "neseno rīcību kara laikā".

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form