Ungārijas opozīcijas laikraksta izdevēju nopērk valdībai tuva firma
Foto: AP/Scanpix

Ungārijas valdībai tuva firma "Opimus Press Zrt." otrdien paziņoja, ka ir nopirkusi izdevniecību "Mediaworks", kas izdeva šī mēneša sākumā slēgto opozīcijas galveno laikrakstu "Nepszabadsag".

""Opimus Press Zrt." paziņo, ka ir iegādājusies 100% "Mediaworks" akciju," teikts paziņojumā, kuru šī firma otrdienas vakarā publicēja Budapeštas akciju biržas interneta vietnē.

Šogad izveidotā firma "Opimus Press" ir bijusi saistīta ar oligarhu Lērincu Mēsārošu, kurš ir Ungārijas populistiskā premjerministra Viktora Orbāna sabiedrotais.

"Nepszabadsag" pēkšņā slēgšana 8.oktobrī šokēja šī laikraksta 60 žurnālistus, kas iepriekš nebija brīdināti, un radīja bažas par pieaugošu valsts kontroli pār medijiem.

"Mediaworks", kas piederēja Austrijas magnātam Heinriham Pecinam, toreiz paziņoja, ka šī kreisā laikraksta drukātās un interneta versijas publicēšana pārtraukta tīri komerciālu iemeslu dēļ, jo laikraksts pēdējos gados radījis zaudējumus izdevējam.

Kritiķi gan uzstāja, ka šis lēmums liecina par Orbāna tiekšanos apklusināt kritiski noskaņotus medijus.

"Nepszabadsag" žurnālisti otrdien paziņoja, ka "Mediaworks" pārdošana apstiprinājusi pieņēmumus par laikraksta nonākšanu valdības piekritēju rokās.

"Nepszabadsag" kā vadošais opozīcijas laikraksts ir publicējis Orbāna labējai valdībai nepatīkamus rakstus, sevišķi pirms mēneša sākumā notikušā referenduma pret migrantu uzņemšanu.

"Nepszabadsag", kura nosaukums nozīmē "Tautas brīvība", sāka iznākt 1956.gada 2.novembrī Ungārijas sacelšanās laikā kā komunistu laikraksta "Szabad Nep" ("Brīvā tauta") turpinājums. Tas bija valdošās komunistu partijas oficiozs līdz deviņdesmito gadu sākumam, kad pēc komunistu režīma krišanas tika privatizēts.

Pēc privatizācijas laikraksts bija tuvs Ungārijas Sociālistu partijai un Brīvo demokrātu aliansei, un tā ievadrakstos bieži tika atbalstīta bijusī sociālistu un liberāļu valdība. Starptautiskos jautājumos šis laikraksts parasti atbalstīja Eiropas Savienības un ASV politiku.

Source

LETA

Tags

Ungārija
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form