Foto: Shutterstock

Vācijas transporta ministrs Andreass Šeiers vēstulē Eiropas Savienības (ES) transporta komisārei Violetai Bulcai aicinājis Briseli pārskatīt savus slāpekļa oksīdu emisijas standartus.

Pašreizējie ES standarti pieļauj valstīm gadā emitēt 40 mikrogramus slāpekļa oksīdu uz vienu kubikmetru. Vācijai nākas grūti ievērot šo normu, jo valstī lielai daļai automašīnu ir dīzeļmotori, kas rada maz ogļskābās gāzes, bet daudz slāpekļa oksīdu.

Šeiers vēstulē ES transporta komisārei norādījis, ka mobilitātes saglabāšanas nolūkos Eiropas Komisijai (EK) rūpīgi jāizvērtē esošie standarti un bažas, kuras viņš vēstulē izklāstījis.

Rūpes par emisijas samazināšanu pamudinājušas vairākas Vācijas pašvaldības aizliegt transportlīdzekļus ar dīzeļmotoriem, bažījoties par slāpekļa oksīdu ietekmi uz veselību. Taču grupa Vācu pulmonologu apgalvo, ka novērošanas sistēmas ir izstrādātas tā, lai rezultāti tiktu pārspīlēti. Viņi arī uzskata, ka agrākie pētījumi par slāpekļa oksīdiem bijuši pavirši izstrādāti un dažreiz rezultāti nepareizi interpretēti.

Starptautisku pulmonologu grupa nedēļas nogalē savukārt pauda viedokli, ka agrākie pētījumi ir jāņem vērā, un slāpekļa oksīdi ne tikai bojā cilvēku plaušas, bet arī citus orgānus un var izraisīt hroniskas slimības.

Šeiers pavēstīja, ka pieprasīs apspriest šo jautājumu neformālajā transportu ministru samitā, kas plānots 26. martā un 27. martā, vai vēlākais - 6. jūnijā paredzētājā ministru sanāksmē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!