Šveices gaisa satiksmes dispečeru dienests Krievijas lidmašīnai, kas pagājušajā nedēļā avarēja Vācijā, devis rīkojumu samazināt augstumu, lai gan lidmašīnas datorizētā brīdināšanas sistēma informējusi, ka lidmašīnai ir jāpaceļas augstāk, pirmdien paziņoja Vācijas izmeklētāji.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Lidmašīnu avārija notikusi pretrunīgu instrukciju dēļ

Vācijas avionegadījumu izmeklēšanas birojs BFU noskaidrojis, ka lidmašīnas "Tu-154" sadursmju novēršanas sistēma TCAS pilotam devusi norādījumu palielināt augstumu, lai izvairītos no sadursmes ar kurjerpasta DHL kravas lidmašīnu "Boeing 757".

"Boeing" dators kravas lidmašīnas pilotam devis rīkojumu samazināt augstumu.

Abas lidmašīnas galu galā samazināja augstumu un sadūrās. Visi cilvēki, kas atradās abās lidmašīnās, pagājušo pirmdien notikušajā aviokatastrofā gāja bojā. Krievijas lidmašīnā lielākā daļa pasažieru bija bērni. Kopumā šajā avārijā gāja bojā 71 cilvēks.

Ar sistēmu TCAS jeb "Traffic Alert and Collision Avoidance System", kas pilotiem palīdz izvairīties no sadursmēm gaisā, apgādāts vairākums lielo pasažieru lidmašīnu. Izmeklētājiem līdz šim nebija izdevies rast atbildi uz jautājumu, kāpēc šī sistēma nepalīdzēja novērst sadursmi.

BFU norādīja, ka izmeklēšanas rezultāti ir balstīti uz abu lidmašīnu melno kastu ierakstu provizorisko analīzi.

Laikā, kad abas lidmašīnas sadūrās Vācijas un Šveices pierobežā, to lidojumu kontrolēja Šveices gaisa satiksmes dispečeru dienests "Skyguide", kas tagad saņem bargu kritiku par tā lomu avārijas izraisīšanā.

"Aptuveni minūti pirms sadursmes abas TCAS sistēmas deva brīdinājumu "satiksme, satiksme". Aptuveni 15 sekundes vēlāk lidmašīnas "Boeing 757" TCAS deva komandu "samazināt augstumu, samazināt augstumu", bet "Tu-154" TCAS deva komandu - "palielināt augstumu, palielināt augstumu"," informēja BFU.

"Aptuveni vienu sekundi pēc šī brīdinājuma "Tu-154" apkalpe saņēma rīkojumu no Cīrihes gaisa satiksmes dispečeriem samazināt augstumu," teikts BFU paziņojumā, kurā norādīts, ka Šveices dispečeri šo rīkojumu atkārtojuši vēl pēc 14 sekundēm.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form