Foto: DELFI

Latviju ar nedēļas nobīdi sasniegusi viltus ziņa par jauna rotaļlietu zīmola "Lego" komplektu, kurā attēloti spilgtākie asiņainā Kapitolija iebrukuma dalībnieki, novēroja "Delfi". Oriģinālā komplekta "Iebrukums Kapitolijā" izstrādātājs šķietamu rotaļlietas reklāmu soctīklos ievietojis 7. janvārī jeb nākamajā dienā pēc Donalda Trampa atbalstītāju iebrukuma ASV parlamenta ēkā.

Jau tūlīt pēc vizuāli ļoti pārliecinošās reklāmas publiskošanas tā kļuva par lokālu hitu, daļai to izplatot kā joku, bet daļa uztvēra to par nopietnu dāņu rotaļlietu milža mēģinājumu pelnīt naudu ar traģēdiju. Citu starpā ar fotokolāžu dalījies arī galēji labējās Trampa atbalstītāju grupas "Proud Boys" jeb "Lepnie zēni" līderis Enrike Tario.

Kā tas nereti notiek ar citur pasaulē popularitāti ieguvušām viltus ziņām, tās pēc kāda laika – biežāk mēnešiem, bet šoreiz nedēļas nonāk arī Latvijas soctīklu telpā jau ar pavadtekstu latviešu valodā. "Nekā personīga. Bizness... Lego rullē. Vajadzēja 7 dienas... PS Mani izlaboja - 2 dienas. Vai tik viņi kaut ko nezināja iepriekš... 😎" raksta vieno attēla pārpublicētājiem Egons Pičners.

Foto redzams, ka komplekts "Iebrukums Kapitolijā" sastāv no 10 621 detaļas, kas ir skaidra norāde uz norises datumu – 2021. gada 6. janvāri. Tomēr vizuāli piesaistošākie elementi reklāmā ir "Lego" cilvēciņi, kuru atribūtika un tērpi veidoti atbilstoši globālo fotoaģentūru un pašu noziedznieku uzņemtajos attēlos redzamajiem tēliem. Viņu vidū ir gan tā dēvētais "QAnon" šamanis Džeiks Andželi ar ragotu kažokādas galvassegu, gan krāsaini adītajā cepurītē tērptais Ādams Džonsons ar nozagto parlamenta apakšpalātas spīkeres Nensijas Pelosi pārvietojamo koka tribīni, gan Ričards Bernets, kurš "slavu" iemantoja pēc tam, kad fotogrāfi viņu nobildēja kājas uzlikušu uz Pelosi darbagalda.

Skaisti nostrādātais "Lego" komplekts realitātē gan neeksistē. "Konkrētais izstrādājums nekādā veidā nav saistīts ar "Lego Group" un komplekts nav "Lego" produkts. Kā uzņēmums, kas ir veltīts bērnu iedvesmošanai un attīstīšanai, mēs nekad neražotu šāda veida produktu," iepriekš pamatā ASV bāzētajam medijam "International Business Times" paziņojuši rotaļlietu milža pārstāvji.

Oriģinālo reklāmu izstrādājis "Facebook" lietotājs ar segvārdu "Adam The Creator", kurš pazīstams kā mākslinieks, tostarp mēmju un viltus produktu izstrādātājs. Viņa sākotnēji kā joks domātā ideja, kļūstot populārāka, drīz ieguvusi pavisam citas ziņas formu. Jāatzīmē, ka citi viņa joki, tostarp par iebrukumu Kapitolijā saglabājuši savu joka statusu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!