Līdz ar 2000. gada iestāšanos tūkstošiem zviedru nevarēja iegūt pieeju saviem banku kontiem Internetā, jo izmantoja novecojušas pārlūkprogrammas.
Šādas problēmas radušās arī daļai “Skandinaviska Enskilda Banken” (SEB) klientu.

“Patiesībai atbilst ziņas, ka vairāki mūsu Interneta klienti nevarēja iegūt pieeju saviem kontiem, jo viņu datoros bija instalēta “Netscape” vecā versija, kas pārstāja darboties gada beigās,” atzina SEB pārstāve Kaisa Rēnmane.

“Tomēr problēma skāra tikai nedaudzus cilvēkus, mazāk nekā desmit procentus. Viņiem ir tikai jāpaņem no SEB mājas lapas atjauninātā pārlūkprogrammas versija, un viss atkal darbosies bez problēmām,” viņa paziņoja.

Savukārt Somijas un Zviedrijas banku grupa “MeritaNordbanken”, kā arī “Swedbank” un “Handelsbanken” apgalvo, ka to klientiem nav radušās nekādas problēmas ar pieeju saviem kontiem, jo 1999. gada beigās tika veikti pasākumi, lai garantētu, ka klienti tiek nodrošināti ar atjauninātām pārlūkprogrammām.

Kādas zviedru bankas pārstāvis sacīja, ka minētā problēma ir ietekmējusi aptuveni 100 tūkstošus cilvēku jeb aptuveni desmit procentus no banku Interneta pakalpojumu izmantotājiem, kuri nebija modificējuši globālā datortīkla lietojumprogrammu atbilstoši jaunākajām versijām, lai uzlabotu tās funkcionēšanu.

Banku pārstāvji norāda, ka problēmas pamatā ir nevis tā dēvētā 2000. gada datorproblēma, bet gan tas, ka banku klienti lietoja “Netscape Navigator” pārlūkprogrammu, kura izmantojamības termiņš beidzās 1999. gada nogalē.

Iepriekš firmas “Netscape” Interneta stacijā veco programmu lietotāji tika brīdināti, ka pērnā gada 31. decembrī beidzas termiņš programmas drošības sertifikātam, kas tika izmantots banku operāciju veikšanai ar Interneta starpniecību.

Zviedrijas bankas ir pasaulē vadošās Interneta banku pakalpojumu sniedzējas. SEB ir aptuveni 350 tūkstoši Interneta klientu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!