Foto: Publicitātes attēli
Francijā bāzētais militāro transportlīdzekļu ražošanas uzņēmums "Arquus", kas lepojas ar simts gadus uzkrātu pieredzi aizsardzības transportlīdzekļu industrijā, prezentējis jaunu vieglo bruņuauto "Scarabée" (tulkojumā "skarabejs").

Zviedru "Volvo Group" paspārnē esošā franču uzņēmuma jaunais lepnums tiek reklamēts kā ātrs, vajadzības gadījumā attālināti vadāms, radariem neredzams un ar augstu manevrētspēju. Pēdējo aspektu īpaši uzlabo auto spēja visus četru riteņus vienlaikus sagriezt sāņus vai savstarpēji pretēji, tādējādi piedāvājot iespējas manevrēt citādi neiespējamās trajektorijās, piemēram, apgriezties ļoti šaurās vietās.

Auto kompozītmateriālu korpuss aizsargā to pret lodēm, sprādzieniem un mīnām. Tas tiek reklamēts arī kā neierasti izturīgs pret cita veida pārbaudījumiem – bruņotais transportlīdzeklis paredzēts izmešanai no transporta lidmašīnām no zema augstuma bez izpletņa, turklāt tā korpuss pieļauj līdz pat divu tonnu kravas, piemēram, apkalpes, munīcijas, bruņojumu vai bruņu uzstādīšanu. Uz jumta paredzēts novietot plaša spektra aprīkojumu no radaru sistēmām līdz pat 30mm prettanku lielgabalam.

Foto: Kadrs no video

Tam ir arī slīdošās sānu durvis gluži kā mikroautobusiem, lai karavīri varētu iekļūt un izkļūt no auto šaurās vietās, turklāt tām nav rokturu – durvis attaisāmas tikai ar tālvadību, piemēram, karavīru tērpos iekļautu raidītāju vai čipu.

"Scarabée" ir aprīkots ar diviem dzinējiem – dīzeļdzinēju un elektrisko, kuri abi uzstādīti auto aizmugurē. Pirmā 300 zirgspēku jauda 6,6 tonnas smago auto ļauj paātrināt trīskārt ātrāk nekā to spēj populārais "Humvee", bet tā maksimālais ātrums ir 120 kilometri stundā. Ar dīzeļdzinēju ar vienu uzpildi iespējams veikt līdz 1000 kilometriem. Savukārt elektriskais dzinējs nodrošina 103 zirgspēku jaudu un bez atkārtotas uzlādes ļauj nobraukt aptuveni 10 kilometrus. Tas paredzēts izmantošanai ārkārtas situācijās, kad beidzas degviela vai sabojājas dīzeļdzinējs, vai arī nepieciešama papildus jauda straujam paātrinājumam, lai izvairītos no prettanku raķetes, norāda ražotājs.

Veiklais un izturīgais bruņuauto ir viens no potenciālajiem kandidātiem, lai līdz 2025 gadam aizvietotu Francijas Bruņoto spēku rīcībā esošos, bet strauji novecojošos aptuveni 730 vieglos bruņuauto.

Savulaik skarabeja vārdu nesa cita Franču ražotāja izgatavotais auto-visurgājējs, kas jau ierakstīts auto vēsturē – "Citroen Scarabée d'or". Šis leģendārais auto kļuva par pirmo transportlīdzekli, ar kuru 1922. gadā izdevās šķērsot Sahāras tuksnesi.

Foto: AFP/Scanpix/LETA

Attēlā redzams vēlāk veidots modelis ar tādu pašu vārdu, kas bija viens no vairākiem vienādiem auto, ar kuriem no 1931. gada līdz 1932. gadam eiropiešu piedzīvojumu meklētāji devās tā dēvētajā "Dzeltenajā ceļojumā" ("La croisière jaune") pāri Āzijai no Palmīras, Sīrijā uz Pekinu, Ķīnā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!